مجله بازی, اخبار

از بازی Alan Wake Remastered رونمایی شد

نسخه‌ی ریمستر شده‌ی بازی Alan Wake که ابتدا در سال 2010 منتشر شده بود، حالا با وضوح تصویر 4K و به همراه دو بسته‌ی الحاقی آن، برای پلتفرم‌های PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S و PC (از طریق فروشگاه Epic Store) عرضه خواهد شد. این، اولین باری است که بازی Alan Wake، برای کنسول‌های پلی استیشن نیز، در دسترس قرار خواهد گرفت. چرا که در گذشته فقط برای پلتفرم‌های Xbox 360 و PC، منتشر شده بود.

بازی Alan Wake، داستان یک نویسنده افتخاری رمان‌های ترسناک به نام Alan را روایت می‌کند که باید در شهرBright Falls که در شمال غربی اقیانوس آرام قرار دارد، به دنبال همسر گمشده‌اش بگردد. در این بازی شوتر سوم شخص، شما با استفاده از سلاح و چراغ قوه‌ای که در اختیار دارید، به مصاف دشمنان ماورالطبیعه خود خواهید رفت. به این ترتیب که باید نور چراغ قوه‌ی خود را به سمت آنها نشانه رفته تا از این طریق، باعث تضعیف و فراری دادن آنها شوید. این عنوان بـا الهام از مجموعه‌های رمزآلود و هیجان انگیزی مانند Lost و Twin Peaks، و نوشته‌های Stephen King، توسعه یافته بود. همچنین در سال 2012، دنباله ای به نام Alan Wake’s American nightmares، که بیشتر بر روی مبارزات اکشن متمرکز بود، برای این بازی عرضه شد.

انتشار ریمستر بازی Alan Wake، به ویژه در شرایط حاضر، قدم بزرگی برای استودیوی Remedy Entertainment محسوب می‌شود. این عنوان پس از عرضه در سال 2010، با استقبال فوق‌العاده ای از سوی بازی بازان رو به رو شد و سبب شد تا استودیوی Remedy Entertainment، از رویکرد اکشن محوری که در سری بازی‌های Max Payne، اتخاذ کرده بود، فاصله گرفته و بیشتر به حوزه‌ی داستان‌های هیجان انگیز روانشناسانه و ماوراالطبیعی، تمایل پیدا کند. با این وجود، استودیوی Remedy، تصمیم گرفت تا این عنوان را به صورت انحصاری برای کنسول Xbox 360، عرضه کند و به همین دلیل، حق انتشار بازی برای چندین سال، در اختیار مایکروسافت قرار داشت. در نتیجه بازی Alan Wake 2، هرگز ساخته نشد و داستان Alan، به پایان حقیقی خود دست پیدا نکرد.

به هر حال، استودیوی Remedy Entertainment در سال 2019، بالاخره حق نشر این عنوان را، از کمپانی مایکروسافت خریداری کرد. همان سالی که این استودیو با انتشار بازی اکشن و خوش ساخت Control، حسابی سروصدا به پا کرد. بازی Control، ایستراِگ‌های فراوانی از عنوان Alan Wake را در خود داشت که سبب شده بود تا بسیاری از طرفدارن، فرضیه‌هایی مبنی بر ارتباط داشتن این دو بازی با یکدیگر، مطرح کنند. تا این که سرانجام، آخرین بسته‌ی الحاقی بازی Control به نام AWE، این ارتباط را به صورت کاملاً اشکار و صریح، نشان داد. در نتیجه، عناوین Control و Alan Wake، هر دو در یک جهان روایت می‌شوند و داستان این دو بازی، به طرز پیچیده‌ای به یکدیگر گره خورده است. بنابراین، هر آن چیزی که در آینده برای بازی Control رخ دهد، به نظر می‌رسد که بر بازی Alan Wake 2 هم، تاثیر خواهد گذاشت. استودیویRemedy Entertainment تا کنون تایید کرده است که پروژه‌ی بعدی آنها نیز، در جهان مشترک عناوین Control و Alan Wake، جریان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *