اخبار, مجله بازی

نسخه‌ی بتای عنوان Halo Infinite، برای اجرا روی کنسول‌های نسل گذشته، با مشکلاتی رو به روست.

بتای عنوان Halo Infinite

دیجیتال فاندری، عملکرد تمام نسخه‌های مختلف بـازی Halo Infinite را در طول آخرین بتای تکنیکی منتشر شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است که نتایج غافلگیرکننده‌ای را نیز با خود به همراه داشت.

Halo Infinite در طول هفته‌ی گذشته، اولین بتای تکنیکی خود را تجربه کرد و شانس امتحان این عنوان شوتر و مورد انتظار استودیوی 343 Industries را در اختیار تعدادی از بازی بازان قرار داد. مسابقات Multiplayer در این نسخه‌ی بتا، در سه نقشه‌ی متفاوت و در برابر انواع مختلفی از دشمنان که با هوش مصنوعی کنترل می‌شدند(Bot)، برگزار شد. و یک نمای کلی از آن چیزی که در بازی نهایی وجود خواهد داشت را، در معرض دید عموم گذاشت. هر چند توسعه دهندگان اعلام کرده‌اند که این نسخه‌ی بتا، متعلق به چند ماه گذشته است. دیجیتال فاندری نیز از این فرصت برای جمع آوری اطلاعات از عملکرد نسخه‌ی بتای بازی، بر روی همه‌ی پلتفرم‌های پشتیبانی شده، استفاده کرد که نتایج جالبی را نیز، به نمایش می‌گذارد.

در درجه‌ی اول باید گفت که بازی، روی سخت افزارهای نسل فعلی، به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود. هر دو کنسول Xbox Series X و Series S، به راحتی می‌توانند بازی را با نرخ 60 و 120 فریم بر ثانیه، به اجرا درآورند. البته مشکلات بسیار کوچکی نیز گاهی اوقات دیده می‌شود. مثلا کنسول Xbox Series X زمانی که می‌خواهد بالاترین نرخ فریم ممکن را نمایش دهد، بعضی وقت‌ها در این امر متزلزل عمل می‌کند. حتی با وجود اینکه گزینه‌ای مانند Variable Refresh Rate فعال است. با این وجود، چنین گزینه‌ای برای کنسول Xbox Series S قرار داده نشده که به نظر می‌رسد این موضوع، ارتباطی با پردازنده مرکزی کنسول ندارد. بلکه به احتمال زیاد به پردازنده گرافیکی کنسول مربوط می‌شود.

اوضاع اما برای کنسول‌های نسل گذشته، آنقدر هم خوب نیست. کنسول Xbox One X، زمانی که می‌خواهد رزولوشن بالایی را به نمایش بگذارد، عملکرد قابل تحسینی در ارائه‌ی بدون نقص نرخ 30 فریم بر ثانیه از خود به جا می‌گذارد. ولی کنسول Xbox One S حتی بـا وجود فعال بودن گزینه‌ی Dynamic Resolution، در ارائه‌ی بدون مشکل نرخ 30 فریم بر ثانیه، با دشواری رو به روست. این همان موردی است که احتمالاً شما را به خرید نسخه‌ی نسل بعدی بازی، ترغیب خواهد کرد. دیجیتال فاندری کنجکاو است که بخش داستانی بازی، که به مراتب نیازمند رزولوشن بالاتری است، در زمان عرضه چگونه بر روی کنسول‌های نسل هشتم، اجرا خواهد شد.

در مورد رزولوشن نسخه‌ی بتا عنوان Halo Infinite، بازی، این موضوع را با توجه به نرخ فریم انتخابی توسط شما سازگار و هماهنگ خواهد کرد. به این ترتیب که اگر نرخ 60 فریم بر ثانیه را انتخاب کنید، می توانید انتظار رزولوشن 4K را از بازی داشته باشید. و در صورتی که روی کنسولی مانند Xbox Series X، نرخ 120 فریم بر ثانیه را ترجیح دهید، رزولوشن بازی چیزی در حدود 1440p خواهد بود. دیجیتال فاندری به این نکته نیز اشاره کرده است که رزولوشن بازی در نسخه‌ی بتا، روی یک کیفیت خاص قفل نشده و عملکرد کنسول Xbox Series X، بین کیفیت های 1800p بـا نرخ 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080p تا 1440p با نرخ 120 فریم بر ثانیه، متغیر خواهد بود. کنسول Xbox Series S، رزولوشن 1080p را برای هر دو نرخ 60 و 120 فریم بر ثانیه، هدف خود قرار داده است و فقط زمانی که بخواهد بازی را با نرخ 120 فریم بر ثانیه به اجرا درآورد، در بعضی اوقات شاهد کاهش چشمگیر رزولوشن بازی هستیم. که در این حالت، کیفیت آن به چیزی حدود 720p خواهد رسید. حتی گاهی اوقات به 540p نیز کاهش پیدا می کند که موضوعی قابل توجه است.

کنسول Xbox One X نیز، رزولوشن 4K را هدف خود قرار داده که البته با محدودیت نرخ 30 فریم بر ثانیه رو به روست. کنسول Xbox One S نیز، بدون در نظر گرفتن عملکردش در ارائه‌ی نرخ 30 فریم بر ثانیه، همین اوضاع را دارد. که جهت حل این موضوع، گاهی اوقات رزولوشن بازی را تا حد 540p کاهش می‌دهد و ناتوانی کنسول، در حفظ همین کیفیت را نیز باید در نظر گرفت. موضوعی که برای ضعیف‌ترین کنسولی که بازی را در زمان لانچ دریافت خواهد کرد، اصلاً وجهه‌ی خوبی ندارد.

البته این نتایج، فقط مختص به محتوایی است که در نسخه‌ی بتای بازی وجود داشت. موردی که استودیوی 343 Industries تاکید دارد که در نسخه‌ی نهایی شاهد آنها، نخواهیم بود. این به معنای آن است که تا زمان لانچ، قطعاً بهبودهایی در عملکرد بـازی روی کنسول‌های مختلف صورت خواهد گرفت. به علاوه، نتایج حاصل از این بتای تکنیکی، کاملاً به همین شیوه، در بخش داستانی بازی که مستلزم وجود هوش مصنوعی بیشتر و کیفیت تصویر بالاتر (و ویژگی‌هایی مانند چرخش خودکار شبانه روز) است، به دست نخواهد آمد. استودیوی 343 Industries همچنین برنامه دارد تا قبل از زمان لانچ، حداقل یک تست تکنیکی دیگر را برای این عنوان، برگزار نماید.

بازی Halo Infinite در تعطیلات سال میلادی جاری برای کنسول‌های Xbox One، Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد. مانند سایر عناوین متعلق به استودیوهای انحصاری مایکروسافت، این بازی نیز در روز عرضه، روی سرویس Xbox Game Pass نیز در دسترس خواهد بود. به علاوه، قسمت Multiplayer بازی، برای همه به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *