اخبار, مجله بازی

مدیر عامل شرکت Take Two، به رویکرد سرویس‌های مشابه Xbox game Pass واکنش نشان داد.

شرکت Take Two

“عرضه‌ی عناوین بزرگ و پرهزینه روی این گونه سرویس‌ها، واقعاً با عقل جور در نمی‌آید.”

یکبار دیگر مدیر عامل شرکت Take Two، یعنی آقای Strauss Zelnick به شرایط اقتصادی پیرامون سرویس‌های اشتراکی مانند Xbox Game Pass واکنش نشان داده است. و به نظر، عقاید او در این رابطه غیرقابل تغییر هستند. ” سرویس‌های اشتراکی برای عرضه‌ی بازی‌های قدیمی ممکن است خوب باشد ولی برای عناوین جدید، به هیچ وجه.” این همان موضوعی است که او در چند سال اخیر، روی آن تاکید ویژه ای دارد. وی همچنین از تمام افرادی که در این زنجیره حضور دارند( مانند توسعه دهندگان، ناشرین و حتی مصرف کنندگان) و با عقاید او موافق هستند، درخواست کرد که نظراتشان را به عموم اعلام نمایند.

آقای Zelnick در کنفرانس مالی شرکت Take Two، اظهارات خود را اینگونه بیان کرد:” رویکرد ما هنوز دچار تغییر نشده است. به نظر ما، مدل تجاری سرویس‌های اشتراکی برای عرضه‌ی عناوین قدیمی‌تر، مناسب است. هر مدل تجاری برای اینکه بتواند در صنعت بازی‌های ویدئویی عاقلانه به نظر برسد، باید به همان میزان که برای مصرف کننده به صرفه است، برای توسعه دهندگان نیز سودآور باشد. به نظرم، انتشار بازی‌های قدیمی روی سرویس‌های اشتراکی، می تواند اقدامی عاقلانه و به صرفه برای ناشرین باشد، همچنین برای مصرف‌کنندگانی که علاقه به دسترسی به تعداد زیادی از بازی‌ها با قیمتی به مراتب کمتر دارند. اما اگر بخواهید عناوین جدید و پرهزینه‌ی خود را، به این گونه سرویس‌ها اضافه کنید، به هیچ وجه از نظر اقتصادی برای شما به صرفه نخواهد بود و با مشکلات اقتصادی زیادی گریبانگیر خواهید شد.”

به عقیده‌ی آقای Zelnick، الگوهای مصرف برای سرویس‌های اشتراکی مانند Netflix( که حداقل در حال حاضر، عناوین سینمایی روز را به صورت رایگان در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد) با آنچه که در صنعت بازی‌های ویدئویی وجود دارد، کاملاً متفاوت است. او می‌گوید:” مصرف‌کنندگانی که با حوزه‌ی سرگرمی‌های تعاملی سروکار دارند، الگوهای مصرف متفاوتی نسبت به سرگرمی‌های خطی دارند. مصرف کنندگان سرگرمی خطی چیزی در حدود ۱۵۰ ساعت در ماه صرف سرگرمی خود می‌کنند که احتمالاً بیش از ۱۰۰ عنوان مختلف را شامل می‌شود. اما در حوزه سرگرمی‌های تعاملی، مشتریان به طور میانگین چیزی حدود 45 ساعت در ماه، از محتویات این سرویس‌های اشتراکی استفاده می‌کنند. و این 45 ساعت به یک، دو، سه و یا نهایتاً چهار بازی تعلق دارد. و قطعا مربوط به 100 عنوان مختلف نخواهد بود. بنابراین از دید انبوه مصرف‌کنندگان، کاملاً مشخص نیست که آیا مدل تجاری سرویس‌های اشتراکی نسبت به میزان محتوای مصرف شده، عاقلانه به نظر می‌رسد یا خیر.” با این وجود، آقای Zelnick اعلام کرده است که هرگز فقط به یک طرز فکر و عقیده، پایبند نخواهد بود.

وی ادامه می‌دهد:” این موضوعی است که باید در آینده مشخص شود. ما از هرگونه پیشنهاد جدید استقبال می‌کنیم. ما نیز عناوینی را در اختیار داریم که برای مدل تجاری سرویس‌های اشتراکی مناسب هستند. به صورت خیلی نادر و اتفاقی، ممکن است بازی‌های جدید توسعه یافته توسط ما نیز، به این سرویس‌ها اضافه شود. ولی همچنان عرضه‌ی عناوین قدیمی تر را نسبت به عناوین جدید، در اولویت خود قرار داده‌ایم.”

یک نمونه‌ی بسیار معروف از عناوین توسعه یافته توسط استودیوی Rockstar Games، بازی Grand Theft Auto V است که به این سرویس‌های اشتراکی افزوده شده است. در گذشته نیز، این عنوان به سرویسXbox Game Pass اضافه شد ولی پس از مدتی از فهرست بازی‌های آن، خارج شد. و همین اتفاق، تا چند روز دیگر دوباره رخ خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *