آموزش, مجله بازی, مقالات

چگونه مشکل شارژ نشدن نینتندو سوییچ را برطرف کنیم؟

شارژ نشدن نینتندو سوییچ

همه کنسول‌های گیمینگ ممکن است که با مشکلات فنی متعددی مواجه شوند. هر چقدر هم که تلاش کنیم از کنسول خود مراقبت کنیم، امکان پیش آمدن یک مشکل فنی وجود دارد. کنسول نینتندو سوییچ نیز از این قضیه مستثنی نیست. مشکل شارژ نشدن نینتندو سوییچ، یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که دارندگان این کنسول نسبت به آن گله‌مند هستند و سعی در برطرف کردن آن دارند. اگر شما نیز در حال حاضر با مشکل شارژ نشدن نینتندو سوییچ خود دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم راه‌حل‌های زیر را مطالعه بفرمایید.

چگونه مشکل شارژ نشدن نینتندو سوییچ را برطرف کنیم؟

۱- آداپتور AC کنسول را بررسی کنید.

اگر کنسول Nintendo Switch شما شارژ نمی‌شود، اولین و واضح‌ترین کار این است که بررسی کنید و ببینید آیا آداپتور AC کنسول به درستی به پریز برق یا محافظ متصل شده است یا خیر. در همین حال، بدنه، اتصالات و سیم آداپتور را نیز بررسی کنید و از نبود بریدگی، شکستگی و خراش اطمینان حاصل کنید. در صورتی که آداپتور آسیب دیده باشد و غیرقابل تعمیر باشد، بهتر است که آن را جایگزین کنید. آداپتور اورجینال کنسول نینتندو سوییچ را می‌توانید با قیمتی ارزان از فروشگاه نخل مارکت خریداری کنید.

۲- اتصال آداپتور AC را قطع کنید.

اگر آداپتور را بررسی کردید و متوجه شدید که به لحاظ فیزیکی ضربه نخورده است، آن را از پریز برق و داک کنسول جدا کنید. به مدت ۳۰ ثانیه آداپتور را در حالت غیرمتصل نگه دارید و سپس مجددا آن را به پریز برق و داک کنسول متصل کنید و شارژ شدن کنسول را بررسی کنید.

۳- آداپتور AC را مستقیما به خود کنسول وصل کنید.

در صورتی که با انجام گام قبلی مشکلتان برطرف نشد، آداپتور را از داک کنسول جدا کرده و مستقیما به پورت مخصوص شارژ خود کنسول متصل کنید و بررسی کنید ببینید کنسول شارژ می‌شود یا خیر. در صورتی که کنسول شارژ شود، اجازه دهید که آداپتور حداقل ۳۰ دقیقه به کنسول متصل باشد و سپس آن را جدا کنید.

۴- کنسول Nintendo Switch خود را ریست کنید.

اگر با اتصال مستقیم آداپتور به پورت مخصوص شارژ کنسول، مشکل شارژ نشدن برطرف نشد، ریست کردن (بازنشانی) کامل کنسول را امتحان کنید. برای این کار، دکمه پاور کنسول را به مدت ۱۲ ثانیه نگه دارید تا کنسول به طور کامل خاموش شود. چند ثانیه منتظر بمانید و سپس مجددا کنسول را روشن کنید و آن را به آداپتور متصل کنید.

۵- آداپتور AC را به یک پریز دیگر متصل کنید.

اگر با انجام گام چهارم نیز کنسول شارژ نشد، احتمال دارد پریزی که آداپتور را به آن متصل کرده‌اید، آسیب دیده باشد. سعی کنید آداپتور را به یک پریز یا محافظ متفاوت متصل کنید و ببینید مشکل حل می‌شود یا خیر.

۶- کنسول و آداپتور را به نمایندگی یا تعمیراتی معتبر ارسال کنید.

اگر با انجام تمامی راه‌حل‌های قبلی، مشکل شارژ نشدن نینتندو سوییچ برطرف نشد، بهتر است کنسولتان را به نمایندگی یا یک تعمیراتی معتبر ارسال کنید. همچنین می‌توانید برای جزئیات بیشتر، راهنمای رسمی شرکت نینتندو را در این باره مطالعه کنید.

خرید نینتندو سوییچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *