اورجینال نخل, مجله بازی, مقالات

God of War Ragnarok – هر آنچه که تا کنون از این بازی می‌دانیم

God of War Ragnarok
7
1

 پس از انتظاری نسبتا طولانی، بالاخره کمپانی سونی در مراسم PlayStation Showcase 2021 از بازی God of War Ragnarok رونمایی و ضمن تایید کردن نام رسمی آن، تریلری جدید از بازی منتشر کرد. در این تریلر، ضمن نشان دادن بخش‌های مختلفی از گیمپلی و مکانیک‌های جدید بازی، یگ دید کلی نسبت به داستان، جهان، و شخصیت‌های جدید به مخاطب ارائه داده می‌شود.

پس از انتشار این تریلر، سونی در وبسایت رسمی PlayStation Blog اطلاعات و جزئیات بیشتری از بازی را منتشر کرد. همچنین کارگردان بازی، «اریک ویلیامز»، در طی یک مصاحبه مفصل با وبسایت IGN، توضیح داد که چگونه بازی God of War Ragnarok عناصر نسخه قبلی را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد و شخصیت‌ها را به ماجراجویی تازه‌ای وارد می‌کند.

اما بازی God of War Ragnarok چگونه می‌تواند به شایستگی، ادامه دهنده‌ی عنوان تحسین شده God of War 2018 باشد؟ در ادامه این موضوع را با همدیگر بررسی می‌کنیم و نگاهی می‌اندازیم بر اطلاعات و جزئیاتی که به طور رسمی از سوی سازندگان منتشر شده است. با ما همراه باشید!

توجه: بخش‌هایی از این مطلب، حاوی اسپویل داستانی God of War 2018 می‌باشد.

کارگردانی

همانطور که می‌دانید، «کوری بارلاگ» نقش بسیار مهمی در بازتعریف فرنچایز God of War و خلق بازی به شدت موفق God of War 2018 ایفا نمود و تا به امروز، به عنوان تنها فردی در استودیو Santa Monica‌ شناخته می‌شود که دو نسخه از فرنچایز God of War را کارگردانی کرده است. با این حال، اعلام شده است که کارگردانی بازی God of War Ragnarok بر عهده کوری بارلاگ نیست و در واقع اریک ویلیامز کارگردان این نسخه خواهد بود.

Eric Williams

اریک ویلیامز یکی از افرادی است که از سال ۲۰۰۴ در استودیو Santa Monica مشغول به کار بوده و از نسخه اول تا تا آخرین نسخه، روی تک تک آن‌ها کار کرده است. در طول این سال‌ها، اریک ویلیامز مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشته است، اما بیشتر روی طراحی و توسعه سیستم مبارزات سری بازی‌های God of War کار کرده است. پس قطعا می‌توانیم به او اعتماد داشته باشیم. به گفته ویلیامز و بارلاگ، این یک سنت همیشگی در استودیو Santa Monica بوده است که رهبری توسعه بازی‌های جدید، هر چند سال یکبار تغییر کند و با هدف نوآوری و خلاقیت، ایده‌های جدیدی برای بازی‌ها امتحان شود.

کوری بارلاگ در بازی God of War Ragnarok مسئولیت تهیه‌کنندگی را بر عهده دارد که البته مسئولیت بسیار مهمی است. علاوه بر این، گفته شد که بارلاگ در حال کار روی یک عنوان کاملا جدید است، ولی اطلاعاتی از آن به اشتراک گذاشته نشد. همچنین تایید شد که بازی God of War Ragnarok مثل نسخه قبلی از دوربین تک شات و بدون کات استفاده می‌کند.

جزئیات داستانی

همانطور که از ظاهر و صدای شخصیت آتریوس مشخص است، داستان بازی God of War Ragnarok چند سال پس از وقایع نسخه قبل و در اواخر دوران زمستان طولانی فیمبل وینتر روایت می‌شود. به دلیل شروع زمستان فیمبل وینتر، می‌بینیم که سرتاسر میدگارد با برف پوشیده شده ست و دریاچه‌ها به طور کامل یخ زده‌اند. در این سرمای طاقت‌ فرسا، کریتوس، آتریوس و ممیر تلاش دارند که در کنار یکدیگر زنده بمانند.

اما با نزدیک شدن به پایان زمستان فیمبل وینتر، طبق پیش‌بینی‌ها نبرد بزرگ رگناروک آغاز خواهد شد. کریتوس و آتریوس هر کدام دیدگاه متفاوتی در این باره دارند و به نظر می‌آید کریتوس تمایلی به جنگیدن با خدایان آزگارد ندارد (به هر حال او تجربه نبرد تمام عیار با خدایان المپ نشین را داشته است).

GOW Ragnarok story

در همین حال، آتریوس نوجوان نمی‌خواهد که دست روی دست بگذارد. او می‌داند که به عنوان «لوکی» نقش مهمی در سرنوشت جاینت‌ها و به طور کلی نبرد رگناروک خواهد داشت، به همین دلیل قصد دارد از جنگل‌های مه آلود میدگارد بیرون بیاید و هویت واقعی خود را پیدا کند. اما از سوی دیگر کریتوس معتقد است که باید جلوی نبرد رگناروک گرفته شود و برای پایان دادن به چرخه خشونت، باید از جنگ تمام عیار علیه خدایان آزگارد اجتناب کنند.

در همین راستا، کریتوس همراه با آتریوس وارد مسیری جدید می‌شوند تا بتوانند از وقوع رگناروک جلوگیری کنند. اریک ویلیامز، داستان بازی God of War Ragnarok را «بسیار حماسی و دلنشین» توصیف کرده و گفته است که عناصر روایی نسخه قبل، از جمله رابطه بین شخصیت‌ها پخته‌تر شده و به تکامل رسیده است.

پایان دوران نورس

شاید این قضیه همه ما را سورپرایز کرده است. اما در حالی که تا پیش از این تصور می‌کردیم استودیو Santa Monica قصد دارد دنیای نورس و داستان رگناروک را در قالب یک سه گانه روایت کند، اریک ویلیامز اعلام کرده است که استودیو Santa Monica دوران نورس را در همین دو بازی خلاصه می‌کند و بازی God of War Ragnarok پایانی خواهد بود بر دنیای نورس. البته اگر خوب به این قضیه فکر کنیم، می‌بینیم که تصمیم سازندگان برای پایان دادن به دوران نورس در بازی God of War Ragnarok منطقی است.

Norse End

زیرا بعد از نبرد رگناروک، دیگر ماجرای به خصوصی برای روایت شدن وجود نخواهد داشت، درست است؟ مدیر کل استودیوهای جهانی PlayStation، یعنی آقای «هرمن هالست»، تاکید کرد که استودیو Santa Monica در به پایان رساندن دنیای نورس، پیچ و خم‌های داستانی مختلفی را برای مخاطبین و طرفداران ارائه خواهد داد. در همین حال، اریک ویلیامز اشاره دارد: «شما نمی‌توانید نام بازی را God of War Ragnarok بگذارید ولی اتفاقات نبرد رگناروک را در آن روایت نکنید. به هر حال رگناروک در بازی رخ می‌دهد و به همین دلیل می‌خواهیم که با این بازی، یک پایان‌ بندی برای دنیای نورس رقم بزنیم.»

شخصیت‌های بازی God of War Ragnarok

با انتشار تریلر رونمایی و اطلاعاتی که استودیو Santa Monica پس از آن منتشر کرد، حال می‌دانیم که کدام شخصیت‌ها در داستان بازی God of War Ragnarok حضور خواهند داشت. علاوه بر کریتوس و آتریوس، از جمله شخصیت‌های نسخه قبلی که در بازی God of War Ragnarok نیز حضور خواهند داشت، می‌توان به ممیر و برادران دورف آهنگر یعنی براک و سیندری اشاره کرد. فریا شخصیت مهم دیگری است که در داستان بازی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد (در ادامه نقش فریا را در داستان Ragnarok تشریح خواهیم کرد).

GOW Ragnarok Characters

علاوه بر شخصیت‌های قدیمی، طبیعتا شخصیت‌های جدیدی نیز در بازی God of War Ragnarok حضور خواهند داشت. از جمله:

  • تیر؛ خدای جنگ دنیای نورس که تا پیش از این تصور می‌شد مرده است. اما کریتوس و آتریوس او را پیدا می‌کنند و از اسارت نجات می‌دهند.
  • اودین؛ پادشاه سرزمین آزگارد و رهبر خدایان ایسیر که می‌خواهد پیش‌گویی‌ها و نتیجه نبرد رگناروک را به سود خود تغییر دهد.
  • تور؛ خدای رعد و برق که قصد انتقام‌جویی از کریتوس را دارد (بابت کشتن مگنی، مودی و بالدر).
  • دورلین؛ دورفی که احتمالا قصد دارد به کریتوس و آتریوس در جلوگیری از رخ دادن نبرد راگناروک کمک کند و به نظر می‌رسد از یک هشت‌پا به عنوان حیوان خانگی مراقبت می‌کند!
  • آنگربودا؛ یکی از آخرین جاینت‌ها، معشوقه احتمالی آتریوس (لوکی) و مادر یورمونگاندر، فنریر و هل.

شخصیت‌هایی که نام بردیم، حضور آن‌ها در بازی God of War Ragnarok به طور رسمی تایید شده است. با این حال احتمالا شخصیت‌های دیگری نیز در بازی حضور خواهند داشت که استودیو Santa Monica فعلا قصد معرفی آن‌ها را ندارد. شاید این شخصیت‌ها جزو سورپرایزهای داستانی باشند. از بین شخصیت‌هایی که نام بردیم، ۲ یا ۳ مورد از آن‌ها جزو آنتاگونیست‌های اصلی بازی خواهند بود (آنتگونیست = نقش منفی). اما این شخصیت‌ها چه انگیزه‌ای دارند و چرا قصد نبرد با کریتوس را دارند؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

فریا

همانطور که به یاد دارید، در پایان بازی God of War 2018، فریا از کریتوس خواست که نبرد با بالدر را پایان دهد و صدمه‌ای به پسرش نزند. اما وقتی کریتوس متوجه شد که بالدر می‌خواهد فریا را بکشد، او را متوقف کرد و با گفتن جمله «چرخه همین جا تمام می‌شود، ما باید بهتر باشیم»، بر خلاف درخواست فریا، به زندگی بالدر پایان داد.

فریا که از مرگ فرزند خود به شدت خشمگین و ناراحت شده بود، قسم یاد کرد که انتقام خون بالدر را از کریتوس خواهد گرفت. گرچه ممیر معتقد بود که با گذشت زمان آتش خشم فریا فروکش خواهد کرد، اما در تریلر بازی God of War Ragnarok می‌بینیم که با گذشت چند سال از مرگ بالدر، فریا هنوز هم می‌خواهد انتقام فرزندش را بگیرد.

Freya

اریک ویلیامز تایید کرد که فریا یکی از دو نقش منفی اصلی بازی God of War Ragnarok خواهد بود. در نسخه قبل دیدیم که به دلیل طلسم اودین، فریا بال‌های والکری خود و توانایی جنگیدن را از دست داده بود. اما به نظر می‌رسد که فریا توانسته است به نحوی این طلسم را بشکند و مستقیما به نبرد با کریتوس بپردازد. ویلیامز در این باره می‌گوید: «فریا از هر سلاحی بر علیه قاتل فرزند خود استفاده خواهد کرد. فریا نه تنها یک جادوگر «ونیر» به شدت قدرتمند است، بلکه جنگجویی بزرگ نیز به حساب می‌آید.»

تور

همانند فریا، تور نیز با هدف خونخواهی فرزندانش مگنی و مودی، و البته برادر ناتنی‌اش بالدر، قصد دارد از کریتوس انتقام بگیرد. در پایان God of War 2018 نیز به حضور تور در نسخه بعدی اشاره شده بود. استودیو Santa Monica تایید کرد که فریا و تور، دو نقش منفی اصلی بازی خواهند بود. جدای از اینکه تور با هدف خونخواهی به مقابله با کریتوس برخاسته است، او دشمنی دیرینه‌ای با جاینت‌ها دارد و می‌داند که رویارویی او با جاینت‌ها و یورمونگاندر در نبرد رگناروک، اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما خب، به طور دقیق نمی‌دانیم که استودیو Santa Monica قرار است به چه نحوی رویارویی تور و کریتوس را در بازی نشان دهد.

Thor

اریک ویلیامز پس از انتشار تریلر، در مصاحبه‌ای تایید کرد که «رایان هرست»، بازیگر نقش تور در بازی God of War Ragnarok خواهد بود. همچنین سازندگان تصویری از شخصیت تور به اشتراک گذاشتند که به طور دقیق ظاهر او را در بازی نشان می‌دهد. اریک ویلیامز توضیح داد که مدل شخصیت تور، طبق افسانه‌ها و وفادار به اسطوره‌شناسی نوردیک طراحی شده است. البته اگر در نسخه قبلی به دیالوگ‌های ممیر دقت می‌کردید، می‌توانستید حدس بزنید که تور چنین ظاهری داشته باشد. به عنوان مثال در هنگامی که یورمونگاندر در حال خوردن مجسمه تور بود، ممیر از کلمه Fat Dobber برای توصیف تور استفاده کرد.

اودین

همانطور که می‌دانید، تور با وجود داشتن قدرت بسیار زیاد، در بالاترین جایگاه سلسله خدایان آزگارد قرار ندارد. در واقع این جایگاه متعلق به اودین است. از آنجایی که داستان بازی God of War Ragnarok پیرامون وقایع نبرد رگناروک جریان دارد، صد در صد اودین از نقش‌های مهم داستان خواهد بود و با شخصیت او در بازی روبرو خواهیم شد. اودین شخصیتی بسیار باهوش است که قصد دارد پیشگویی‌ها و سرنوشت خدایان در نبرد راگناروک را به سود خود و خدایان ایسیر رقم بزند. برخلاف تور، هنوز تصویری از شخصیت اودین در بازی نشان داده نشده و هنوز اطلاعی از ظاهر او نداریم. اما احتمالا در تریلرها و ویدیوهای بعدی، او را خواهیم دید.

Odin

اریک ویلیامز تایید کرد که «ریچارد شف» نقش اودین را در بازی ایفا خواهد کرد. به گفته ویلیامز، اودین یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی God of War Ragnarok است. او در این باره توضیح داد: «دقیقا مثل شخصیت تور، سعی کرده‌ایم شخصیت اودین را نیز از زاویه منحصربفرد و متفاوتی نشان دهیم. او شبیه به پیرمردی است که فقط به کارهای خودش مشغول است و هر کاری را بخواهد انجام می‌دهد. او در یک قلعه، کاخ یا چیزی شبیه به آن زندگی نمی‌کند.»

نحوه جابجایی در دنیای بازی

در بخش‌هایی از تریلر بازی God of War Ragnarok، مکانیک‌هایی جدید برای جابجایی در دنیای بازی نشان داده می‌شود. گرچه هنوز هم کریتوس و آتریوس از قایق برای جابجایی در دریاچه‌ها و برکه‌ها استفاده می‌کنند، اما از آنجایی که تمامی دریاچه‌های میدگارد، از جمله دریاچه نُه گانه، به دلیل فرا رسیدن زمستان فیمبل وینتر یخ زده‌اند، دیگر قایق کارایی نخواهد داشت. در نتیجه آن‌ها مجبورند که از وسیله دیگری برای جایجایی در دنیای گسترده بازی استفاده کنند؛ و چه وسیله‌ای بهتر از سورتمه!

Wolfs

همانطور که می‌دانید، آتریوس به خوبی می‌تواند با برخی از حیوانات ارتباط برقرار کند، به خصوص گرگ‌ها. گویا آتریوس و کریتوس توانسته‌اند دو گرگ به نام «اسپکی» و «سوانا» را رام کنند و از آن‌ها برای راندن سورتمه استفاده کنند. بلاشک سورتمه سواری با این دو گرگ در دنیای پهناور و یخ‌زده‌ی میدگارد بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

علاوه بر این، در مقیاس کوچک‌تر می‌بینیم که مکانیک‌های جدیدی نیز برای حرکت کریتوس طراحی شده است. مثلا در یک بخش از تریلر دیدیم که کریتوس با استفاده از زنجیرهای خود، به بالای یک مانع می‌پرد. شخصا امیدوارم از زنجیرها برای المان‌های پلتفرمینگ بیشتری استفاده شود. چرا که ضمن عمیق‌تر شدن گیمپلی بازی، استفاده از زنجیرها برای پرش و جابجایی حس نوستالژی و کلاسیکی دارد!

 دنیاهای نُه گانه

از آنجایی که نبرد راگناروک تمامی قلمروهای نه گانه را درگیر خواهد کرد و بر همه‌ی آن‌ها اثر خواهد گذاشت، می‌توانیم مطمئن باشیم که دنیای بازی God of War Ragnarok از مقیاس بسیار بزرگی برخوردار خواهد بود و شکی در آن نیست که از لوکیشن‌ها و مناطق کاملا جدیدی بازدید خواهیم کرد. در بازی God of War 2018 بازیکنان می‌توانستند به ۶ دنیا وارد شوند. که البته برخلاف میدگارد، الفهایم و هلهایم، حضور کریتوس و آتریوس در سه دنیای موسپلهایم، نیفلهایم و یوتنهایم مقطعی و زودگذر بود.

Realms

حال تایید شده است که علاوه بر ۶ دنیای قبلی، در بازی God of War Ragnarok کریتوس و آتریوس به ۳ دنیای واناهایم، اسوارتالفهایم و آزگارد نیز وارد خواهند شد. همچنین تایید شده که ۶ دنیای قبلی دارای محیط‌ها و لوکیشن‌های کاملا جدیدی خواهند بود. به طرز جالبی می‌توانیم ببینیم که بازی God of War Ragnarok تاکید زیادی بر تنوع دارد. «گریس اورلادی»، از کارکنان استودیو Santa Monica در پستی در وبسایت PS Blog توضیح داده است:

«در این بازی، می‌توانید از جنگل‌های سرسبز و فانتزی تا دالان‌های پیچیده و معادن زیرزمینی را کاوش کنید. بازی God of War Ragnarok نسبت به بقیه نسخه‌های این فرنچایز، متنوع‌ترین، زیباترین و اسرارآمیزترین محیط‌ها و لوکیشن‌ها را خواهد داشت.»

مبارزات

نمی‌توانیم در مورد یک بازی God of War صحبت کنیم، اما از مهم‌ترین عنصر آن یعنی مبارزات حرفی به میان نیاوریم. عنوان God of War 2018 توانست با ترکیب سبک‌های مختلف، مکانیک‌های عمیق و لذت‌بخشی را در بخش مبارزات ابداع کند. اما همانطور که حدس می‌زنید، Santa Monica‌ می‌خواهد پا را فراتر بگذارد و سیستم مبارزاتی بازی God of War Ragnarok را به اوج برساند. به گفته سازندگان، ضمن اضافه شدن مکانیک‌ها، توانایی‌ها و رونیک‌های جدید، دشمنانی جدید نیز به بازی اضافه شده‌اند.

Combat Dreki

به عنوان مثال در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک موجود بزرگ شبیه به سوسمار یا تمساح به کریتوس حمله می‌کند و او را با آرواره‌های قدرتمندش می‌گیرد و به زمین می‌کوبد (به گفته Santa Monica این موجود Dreki نام دارد). یا در جایی دیگر می‌بینیم که یک موجود شبیه به سِنتار، کریتوس را با یک قلاب به چنگ می‌گیرد و به زمین می‌کوبد (این موجود Stalker نام دارد). در بخش‌های دیگری نیز موجوداتی وزغ‌ مانند که هیکلی درشت دارند به تصویر کشیده می‌شود. همچنین بر خلاف نسخه قبلی، به نظر می‌رسد در این بازی کریتوس بیشتر با انسان‌ها درگیر خواهد شد. در قسمتی از تریلر می‌بینیم که او با تعدادی از انسان‌های عجیب و غریب مشغول نبرد است.

اما نکته جالب دیگر بازی God of War Ragnarok این است که مبارزات آن قرار است بیشتر بازیکن محور شود و تاکید زیادی بر استراتژی خود بازیکن داشته باشد. سازندگان در پست PS Blog توضیح داده‌اند:

«یکی از اهدافمان در بازی God of War Ragnarok این است که در مبارزات، حق انتخاب بیشتری به بازیکن بدهیم. بازیکن می‌تواند بنا به سلیقه خود ضربات ترکیبی ویران‌گر را به طور مداوم بر سر دشمنان خود فرود بیاورد، می‌تواند از المنت‌های جادویی استفاده کند و یا می‌تواند از تاکتیک‌های دفاعی به شکلی هوشمندانه بهره ببرد. به طور کلی فرصت‌های زیادی را برای مبارزه در کنار آتریوس خواهید داشت و به شکلی منحصربفرد هیجانات شما برانگیخته خواهد شد.»

Combat Light Elf

رویکرد ویلیامز در تکامل عناصر گیمپلی و مبارزات

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، اریک ویلیامز وظیفه کارگردانی و کوری بارلاگ وظیفه تهیه‌کنندگی بازی God of War Ragnarok را بر عهده دارند. در مصاحبه‌ای که اخیرا وبسایت IGN با ویلیامز و بارلاگ انجام داده است، آن‌ها توضیحاتی راجع به نحوه تکامل و پیشرفت God of War Ragnarok نسبت به نسخه قبلی ارائه داده‌اند و تشریح کرده‌اند که چگونه می‌توان عناصر بازی را به حد تعالی رساند. ویلیامز در این باره توضیح می‌دهد:

« God of War 2 و Ghost of Sparta از بازی‌های مورد علاقه‌ی من هستند که روی آن‌ها کار کرده‌ام. در ساخت هر دو بازی از یک فلسفه و متود به خصوص بهره بردیم و ضمن در نظر گرفتن زیربنا و اساس بازی‌، با خودمان گفتیم که بهتر است عمیقا روی بازیکن محور بودن این بازی‌ها کار کنیم و تنوع عناصر و مکانیک‌های این بازی‌ها را به شکلی منطقی و ساختاری افزایش دهیم.

از آنجایی که اولین بار است روی صندلی کارگردانی می‌نشینم، تصمیم دارم از درس‌هایی که در گذشته یاد گرفته‌ام، به نحوی مطلوب بهره ببرم. هدف ما این است که در بازی God of War Ragnarok بازیکنان به شکل موثرتری با شخصیت کریتوس تعامل داشته باشند.»

منظور ویلیامز از تعامل بیشتر بازیکنان با شخصیت کریتوس این نیست که در بخش Photo Mode برای کریتوس ژست‌های چهره مسخره و خنده‌دار بیشتری به کار برده شود (البته من مشکلی با این قضیه ندارم). در واقع منظور ویلیامز از تعامل موثرتر، این است که بازیکنان می‌توانند به شکل عمیق‌تری مکانیک‌های گیمپلی (مثلا تجهیزات و زره‌های کریتوس) را کنترل کنند.

همچنین به شخصیت آتریوس و نقش کمک کننده او در گیمپلی و مبارزات اشاره شد. در نسخه قبلی آتریوس سن و تجربه پایینی داشت، به همین دلیل مهارت‌ها و توانایی‌های او نیز در سطح پایه‌ای و اولیه قرار داشت (هر چند قابل ارتقا بودند). ویلیامز در این باره می‌گوید: «به دلیل افزایش سن آتریوس، ارتباط او با کریتوس نیز دچار تغییر و تحولاتی شده است. از جنبه گیمپلی، هم‌اکنون آتریوس از مهارت بالاتری برخوردار است و می‌تواند همکاری بهتری با کریتوس داشته باشد.» البته ویلیامز این را هم گفت که تیم توسعه در تلاش است تا نقش کمک کننده آتریوس، نسبت به تعداد و قدرت دشمنان، در حد بالانس و متعادلی قرار داشته باشد.

او ادامه داد: «موجوداتی که با آن‌ها مبارزه می‌کنید، باید از توانایی و قدرتی بهره‌مند باشند که بتوانند در مقابل کریتوس و آتریوس ایستادگی کنند، در غیر این صورت به سادگی آن‌ها را نیست و نابود خواهید کرد. پس دشمنان شما دارای قدرت‌ها و تجهیزاتی هستند تا شما را وادار کنند که با تاکتیک و استراتژی جلو بروید. مثلا با خود فکر کنید که: بهتر است ابتدا گارد فلان حریف را به کمک آتریوس بشکنم. و یا مستقیما به آن‌ها حمله کنم و … »

Gameplay Centaur

ویلیامز: «با تجهیزات و ابزارهای جدیدی که در اختیار دارید، خواهید توانست برخورد پویاتری با دشمنان خود داشته باشید. هر چقدر تجهیزاتتان تنوع بیشتری داشته باشد، شیوه برخورد با دشمنان نیز متفاوت‌تر خواهد بود. پس می‌توانید روش‌های بیشتری را به کار بگیرید.» همچنین اشاره شد که مثل سیستم ارتقای زره‌ها در نسخه قبل، عناصر دیگر نیز به شکلی مشابه دست بازیکنان را برای ایجاد تنوع باز خواهد گذاشت.

ویلیامز توضیح داد که تکامل پیدا کردن و عمیق‌تر شدن تجربه بازیکنان صرفا در مکانیک‌های عینی گیمپلی خلاصه نمی‌شود و دنیای بازی God of War Ragnarok را نیز شامل می‌شود. دنیایی مشتمل بر ۹ قلمرو که بازیکنان در نسخه قبل دسترسی نسبتا محدودی به آن‌ها داشتند. پس گرچه زمستان فیمبل وینتر آغاز شده است، اما صرفا با سرزمین‌های یخ زده و پوشیده از برف سر و کار نخواهید داشت.

ویلیامز در این باره می‌گوید: «بازدید از تمامی دنیاهای نه گانه کار بزرگی است که توانسته‌ایم در بازی جدید پیاده سازی کنیم. همچنین تمامی قلمروهایی که قبلا از آن‌ها بازدید داشته‌اید، به دلیل فیمل وینتر به نحوی تغییر پیدا کرده‌اند. البته این تغییر لزوما به معنای آن نیست که همه قلمرو‌ها با برف پوشیده شده‌اند. فیمبل وینتر رویدادی است که دنیاهای مختلف را به شکلی متفاوت تحت تاثیر قرار می‌دهد. از آنجایی که میدگارد در مرکز این رویداد فاجعه‌بار واقع شده است، دچار یخ‌بندان و سرمای گسترده‌ای شده است.»

اما استودیو Santa Monica انگیزه‌ها و اهداف مشخصی برای اضافه کردن مکانیک‌ها و افزونه‌های جدید به بازی دارد و با این حال که گفته شده است بازی God of War Ragnarok از تنوع بالاتری نسبت به نسخه قبل برخوردار خواهد بود، ویلیامز معتقد است که تمامی مکانیک‌ها و افزونه‌های جدید، باید به شکل منطقی و معناداری در ساختار بازی گنجانده شوند.

ویلیامز: «ما نمی‌خواهیم که المان‌های جدید را صرفا برای ایجاد تنوع به بازی اضافه کنیم. بلکه این المان‌ها در خدمت کاری است که ما می‌خواهیم انجام دهیم. در تریلر می‌بینیم که کریتوس با استفاده از زنجیرهای خود به بالای یک مانع پرش می‌کند و در برخورد با یک دشمن، او را به پایین پرتاب می‌کند. در نسخه قبلی نمی‌توانستید چنین کاری انجام دهید. در نسخه قبلی، بخش عمده‌ای از گیمپلی بازی در یک سطح مختصاتی ساده پیاده سازی شده بود، در حالی که نسخه جدید، این سطح مختصاتی را در ابعاد بیشتری گسترش داده است.

اما این طور نبوده است که با خودمان بگوییم: خب بیایید کاری کنیم که کریتوس بتواند از دیوارها بالا برود، فقط برای اینکه چیز جدیدی اضافه کرده باشیم. در واقع محوریت گیمپلی در استفاده از این عناصر مهم است. بنابراین نحوه تعامل بازیکنان در هنگام جنگ با دشمنان، متغیر و پویا خواهد بود. همچنین باید دقت داشته باشید که دشمنانتان نیز می‌توانند از پویا بودن سیستم مبارزات بهره ببرند. اگر در حین مبارزه توجه کافی نداشته باشید، آن‌ها می‌توانند بر شما چیره شوند.»

GOW Ragnarok Kratos Atreus

عنوان God of War Ragnarok در سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های PS4 و PS5 منتشر خواهد شد. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. در صورت رضایت از مقاله، خوشحال می‌شویم آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوال یا دیدگاهی در مورد بازی God of War Ragnarok داشته باشید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *