مجله بازی, اخبار

ساخت نسخه جدید Tomb Raider رسما تایید شد

نسخه جدید Tomb Raider

نسخه جدید Tomb Raider

همانطور که می‌دانید حدودا ۴ سال از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی Tomb Raider می‌گذرد. اگرچه Shadow of the Tomb Raider کمی نسبت به دو نسخه‌ی قبلی خود ضعیف‌تر ظاهر شد، اما با این حال طرفداران مشتاق هستند که بدانند «لارا کرافت» در نسخه جدید Tomb Raider وارد چه ماجراجویی‌هایی خواهد شد. از زمان عرضه‌ی Shadow of the Tomb Raider تا به امروز کمپانی Square Enix و استودیو Crystal Dynamics اطلاعاتی از نسخه جدید Tomb Raider به اشتراک نگذاشته بودند و طرفداران حتی نمی‌دانستند که آیا چنین عنوانی در دست ساخت است یا خیر.

اما امروز در طی کنفرانس State of Unreal، استودیو Crystal Dynamics رسما اعلام کرد که ساخت نسخه جدید Tomb Raider آغاز شده است. این خبری خوشحال کننده برای طرفداران «لارا کرافت» است و اینکه ببینیم داستان Tomb Raider هنوز هم ادامه‌دار است، قطعا نویددهنده‌ی چشم‌انداز روشنی برای آینده‌ی این فرنچایز می‌باشد. نکته‌ی جالب‌تر این است که نسخه جدید Tomb Raider با موتور Unreal Engine 5 ساخته می‌شود؛ به همین دلیل قطعا شاهد جلوه‌های بصری خارق‌العاده‌ای خواهیم بود و سطحی جدید از گرافیک فنی واقع‌گرایانه را شاهد خواهیم بود.

Unreal Engine 5 جدیدترین موتور شرکت Epic Games است که رایگان بوده و به دلیل امکانات فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، توسعه دهندگان زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند؛ از جمله توسعه‌دهندگان بازی‌های بلاک‌باستری مثل CD Projekt RED، Ninja Theory، The Coalition و هم‌اکنون Crystal Dynamics. اما چرا Unrael Engine 5 در این حد محبوب واقع شده است؟

در واقع موتور Unreal Engine 5 اجازه می‌دهد تا توسعه‌دهندگان بتوانند با قابلیت Nanite از آبجکت‌هایی با تعداد پالیگان‌های بسیار بالا (مثلا ۵۰ میلیون پالیگان برای یک آبجکت) بدون اینکه در مموری یا پردازنده محدودیتی ایجاد شود، استفاده کنند. این یعنی جزئیات هندسی یک صحنه می‌تواند تا حد بی‌نهایت و کاملا نزدیک به واقعیت افزایش یابد. ویژگی مهم دیگر Unreal Engine 5 سیستم Lumen است که نورپردازی محیط‌های بازی را کاملا طبیعی و زیبا می‌کند و کار توسعه‌دهندگان را از همیشه راحت‌تر می‌کند. همچنین این موتور ویژگی‌های مختلف دیگری نیز دارد که آن را از سایر موتورهای بازیسازی متمایز می‌کند.

بنابراین تعجبی ندارد که می‌بینیم Crystal Dynamics نیز همانند بسیاری از استودیوهای دیگر تصمیم گرفته برای ساخت نسخه جدید Tomb Raider از موتور Unreal Engine 5 استفاده کند. امیدوار هستیم که این بار Square Enix سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی این بازی کرده و زمانی کافی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده باشد؛ بهرحال Tomb Raider یکی از محبوب‌ترین و ریشه‌دارترین فرنچایزهای تاریخ است که ژانر اکشن ماجراجویی از بسیاری لحاظ به آن مدیون است.

شایان ذکر است که در طی کنفرانس State of Unreal، اطلاعاتی از پلتفرم و سال انتشار نسخه جدید Tomb Raider منتشر نشد. اما حدس ما این است که PC، PS5 و Xbox Series X/S پلتفرم مقصد بازی باشند و احتمالا مدت زمانی طولانی با تاریخ عرضه‌ی بازی فاصله داریم. تا انتشار اطلاعات بعدی، با ما همراه باشید!

نکته: تصویر پست تزیینی است و ارتباطی با نسخه جدید Tomb Raider ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.