مجله بازی

تریلر جدید فیفا 23

تریلر جدید فیفا 23

تریلر فیفا 23

تریلر جدید فیفا 23 منتشر شده که درباره تغییرات گیم‌پلی این نسخه از بازی است. قرار است تا گیم‌پلی بازی تغییرات متعددو جذابی داشته باشد و بازی بیش از هر زمان دیگری به قوتبال واقعی نزدیک شود. در این ویدیو شما می‌توانید شاهد این تغییرات باشید و ما هم به آن‌ها به ظور خلاصه اشاره می‌کنیم.

هایپر موشن 2

همانطور که در نسخه‌های نسل نهمی بازی سال گذشته شاهد هایپرموشن بودیم، الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا برای این نسخه از بازی نیز از این تکنولوژی بهره ببرد و آن را گسترش بدهد.

مانند سال گذشته 22 بازیکن در دو تیم مقابل یکدیگر بازی کردند و با ضبط حرکات و به کمک Machine Learning توانسته اند تا صدها انیمیشن طبیعی از حرکات مختلف فوتبالیست‌ها ضبط کنند و حالا قرار است تا علاوه بر نسخه‌های نسل نهمی شاهد هایپرموشن در نسخه PC هم باشیم. بدون شک این تکنولوژی می‌تواند به هرچه بهتر شدن بازی کمک شایانی کند و جزئیات زیبایی به آن بیفزاید.

فوتبال زنان

البته که EA تنها به مردان بسنده نکرده و در این نسخه به سراغ هایپرموشن بانوان هم رفته است. در این نسخه از FIFA، فوتبال بانوان پیشرفت زیادی داشته و قرار است تا دو لیگ باشگاهی بانوان به بازی اضافه شود. آن‌ها به کمک 22 فوتبالیست حرفه‌ای فوتبال زنان، حرکات آن‌ها را ضبط کرده اند. فوتبال بانوان در FIFA 23 کاملا متمایز از فوتبال مردان خواهد بود.

در تریلر جدید فیفا 23 می بینینم که به نظر می‌رسد که بالاخره الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا نگاهی جدی به فوتبال بانوان داشته باشد و هم آن را گسترش دهد و هم روی آن زمان خاصی صرف کند.

Copy-of-Kelly_Hero_Hires_WM_16x9-1024x576
تغییرات در ساز و کار بازی

با تماشای تریلر جدید فیفا 23 می بینینم که سیستم دریبل زدن در بازی قرار است تا حسابی متحول شود و تغییرات بزرگی داشته باشد. حالا تغییر جهت آسان شده و کنترل بازیکن روی توپ افزایش یافته است. به نظر می‌رسد تا دیریبل زدن و جا گذاشتن بازیکنان در FIFA 23 آسان‌تر انجام خواهد شد. البته که این بدان معنا نیست که بازی‌هایتان پرگل خواهد شد. همانقدر که سیستم دریبل زدن در بازی آسان‌تر شده بازی در دفاع کردن هم به کمک شما می‌آید.

به عنوان مثال در بازی قرار است تا شوتی تحت عنوان Power Shot به بازی اضافه شود که اگر آن را در زمان و موقعیت درستی اجرا کنید درصد گل شدن بالایی دارد. در مقابل تا شما خود را محیای اجرای این شوت می‌کنید، رقیب می‌تواند با زدن تکلی به نام Hard Slide تا جای ممکن توپ را از منطقه خطر دور کند و مانع گل شدن توپ شود.

به لطف هایپر موشن 2 حالا دروازه‌بان‌ها طبیعی‌تر از همیشه شیرجه خواهند زد و هوش مصنوعی آنان حسابی ارتقا پیدا کرده و بسیار به واقعیت نزدیک شده است. فیزیک بازی پیشرفت قابل توجهی داشته و جزئیات فوق‌العاده‌ای را به بازی اضافه می‌کند.

برای مثال اگر شوت به پای مدافع برخورد کند، می‌توانید شاهد لرزش ماهیچه‌های او باشید و یا اینکه دروازه‌بان وقتی توپ را با انگشتانش راهی اوت می‌کند هر کدام از این انگشتان در جهتی خاص می‌لرزند.

تغییرات ضربات کاشته

در FIFA 20 ما شاهد تغییرات کلی ضربات ایستگاهی و پنالتی در سری FIFA بودیم که انتقادات زیادی را به همراه داشت و همه الکترونیک آرتز را به کپی برداری از کونامی متهم کردند و کاربران حسابی از این تغییر ناراضی بودند. البته که سیستم قبلی نیز خالی از اشکال نبود و مشکلات زیادی با خود به همراه داشت.

قرار است تا در این نسخه به طور کلی این سیستم‌ها در بازی تغییر کند. به نظر می‌رسد کسانی که از Time Finishing استفاده نمی‌کردند باید نحوه کار با این سیستم را بیاموزند. چون در این نسخه از بازی برای شوت زدن باید دکمه را در لحظه‌ای خاص و دقیق بفشارید تا توپ به نقطه دلخواهتان برود.

تریلر جدید فیفا 23 را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *