اخبار, سخت افزار, مجله بازی

گزارش: سونی مدل جدید PS5 را به بازار عرضه کرده است

مدل جدید PS5

بر اساس گزارش‌های دریافت شده، کمپانی سونی مدل جدید PS5 را به برخی از بازارها عرضه کرده است. قبل از اینکه برای خرید این مدل جدید، به فروشگاه‌ها و یا وبسایت‌ها هجوم ببرید، بهتر است بدانید که تغییرات این مدل جدید، جزئی است و برای رفع مشکل کمبود موجودی این کنسول هیچ کمکی نکرده است.

خبر عرضه این مدل جدید را اولین بار وبسایت استرالیایی Press Start منتشر کرد و گزارش داد که هفته گذشته مدلی جدید از کنسول پلی استیشن در کشور استرالیا به فروش رفته است. گفته شده است که مدل جدید PS5 دارای شماره سریال CFI-1102A می‌باشد، ولی بسته‌بندی و ظاهر آن شبیه به همان مدل‌ قبلی است که سال گذشته عرضه شد.

طبق این گزارش‌ها، مدل جدید کنسول PS5 وزن تقریبا کمتری نسبت به مدل قبلی دارد؛ به طور دقیق‌تر ۳۰۰ گرم از وزن کنسول در مدل جدید کاسته شده است. تغییر قابل توجه دیگر مربوط به پیچی است که استند را به بخش پایینی کنسول متصل می‌کند؛ در مدل جدید برای محکم کردن پیچ نیازی به پیچ گوشتی ندارید و می‌توانید پیچ را به راحتی با دست محکم کنید.

سازندگان کنسول‌ها معمولا سعی می‌کنند که به طور مرتب کنسول پرچم‌دار خود را بهبود دهند. در نسل گذشته نیز سونی چندین مدل مختلف از کنسول PS4 را با شماره‌ سریال‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌کرد. همچنین دیدیم که سه سال پس از عرضه‌ اولیه کنسول PS4، سونی مدل‌های‌ بهبودیافته‌‌‌ای از کنسول، با عنوان PS4 Slim و PS4 Pro را عرضه کرد.

اما متاسفانه به نظر می‌رسد که مدل جدید PS5 هیچ کمکی به رفع مشکل کمبود موجودی این کنسول در بازار‌های جهانی نمی‌کند. گرچه ۹ ماه از عرضه کنسول PS5 گذشته است، اما پیدا کردن و خرید این کنسول با قیمت واقعی ۳۹۹ یا ۴۹۹ دلار، کار بسیار دشوار و خسته‌کننده‌ای است.

به دلیل بحران کمبود موجودی تراشه در سراسر جهان، سونی نتوانسته است که سطح بالای تقاضا برای کنسول PS5‌ را برآورده کند. گزارش‌های مبهمی از زمان اتمام مشکل کمبود موجودی تراشه در جهان منتشر شده است؛ برخی از آنالیزورها بر این باور هستند که مشکل کمبود تراشه تا اواخر سال ۲۰۲۳ ادامه دارد، برخی دیگر معتقدند که این مشکل به زودی برطرف می‌شود. از آنجایی که قطعات داخلی مدل جدید PS5 دچار تغییرات خاصی نشده و صرفا پیچ استند و وزن کنسول بهبود پیدا کرده است، می‌توانیم بگوییم محدودیت‌های مربوط به کمبود تراشه که ماه‌هاست با آن مواجه هستیم، بر مدل جدید نیز اثرگذار خواهد بود.

برخی از گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که سونی قصد دارد مدلی بازطراحی شده از کنسول PS5 را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. این مدل جدید، پتانسیل آن را دارد که از پردازنده‌ جدید و نیمه سفارشی AMD استفاده کند. استفاده از این پردازنده جدید نه تنها می‌تواند باعث آسان‌تر شدن روند ساخت کنسول‌‌های PS5 در حجم بالایی شود، بلکه می‌تواند عملکرد کلی کنسول را نیز ارتقا دهد. کسی چه می‌داند؟ شاید سونی همانند نسل گذشته، لقب Pro را به مدل جدید کنسول خود اختصاص دهد.

در نظر داشته باشید، تمامی گزارش‌هایی که وجود مدل جدید PS5 را در برخی از بازارها تایید کرده‌اند، غیررسمی هستند و هنوز هیچ چیز از سمت کمپانی سونی به طور رسمی اعلام نشده است. اما قطعا می‌دانیم که سونی به دنبال روش‌هایی است که مشکلات تولید کنسول PS5 را به حداقل برساند و نمونه‌های بهبودیافته‌تری را عرضه کند. همچنین خوب است بدانید که با وجود مشکلات مربوط به کمبود تولید، کنسول PS5 توانسته است از هر کنسول دیگری در تاریخ، در بازه زمانی مشابه فروش بیشتری داشته باشد. تا به الان، کنسول PS5 موفق شده است که بیش از ۱۰.۶ میلیون واحد در سراسر جهان فروش داشته باشد.

خرید PS5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *