پیشنهاد سردبیر, مجله بازی, مقالات

5 بازی تک‌نفره که به نسخه‌ای چند‌نفره نیاز دارند

بازی تک‌نفره

5 بازی تک‌نفره که به نسخه‌ای چند‌نفره نیاز دارند

هر بازی تک‌نفره و چندنفره بعضا مخاطب کاملا متفاوتی دارند، زیرا معمولا تجربه‌ای کاملا متفاوت از هم ارائه می‌کنند و اصطلاحا در یک دنیاهایی مجزا جریان دارند. البته که این‌ها بدان معنا نیست که بازی‌های یک فرانچایز نباید با هم هم‌پوشانی داشته باشند و تجربه ثابت کرده که پتانسیل بسیار بزرگی در این مدل بازی‌ها نهفته است. در این مقاله به همین موضوع پرداخته ایم و می‌خواهیم به بازی‌هایی اشاره کنیم که پتانسیل این را دارند که در آینده‌ای نزدیک با عرضه یک اسپین‌آف به اوج برسند و داستان خود را گسترش دهد.

rsz_best-pokemon-games

Pokemon

یک بازی Pokemon آن هم در ژانر MMORPG، بدون شک یکی از محبوب‌ترین عناوین تاریخ خواهد بود. خود فرانچایز و طراحی دنیای آن یکی از مناسب‌ترین‌ گزینه‌ها برای ساخت چنین عنوانی است. یک بازی MMO با حال و هوای Pokemon بی‌وقفه رشد و تکامل پیدا خواهد کرد و به مرور زمان مناطق، غارها و Pokemonهای جدید به آن اضافه می‌شوند و مشخص است که این ایده تا چه حد موفق خواهد بود.

بله درست است که تمرکز این مجموعه همیشه بر روی بازی‌های تک‌نفره بوده، اما تنها کافی است که نگاهی به Temtem داشته باشید تا بدانید که این بازی با الهام از این فضا توانسته به چه موفقیتی برسد، حال تنها متصور شوید که موفقیت خود Pokemon تا چه حد خواهد بود. البته خوشبختانه درباره این بازی تا حدی می‌توان امید داشت و اگر روزی یک Pokemon MOBA (عنوانی که تنها بر روی موبایل‌ها اجرا می‌شود) منتشر شود، قطعا اثری در ژانر MMO نیز منتشر خواهد شد.

rsz_star-wars-1

Star Wars Jedi

در طول سال‌ها، Star Wars Battlefront بازی‌های بزرگ و متعددی داشته، اما در عمده این بازی‌ها شاهد یک شوتر PvP در مقیاسی بزرگ خواهیم بود که مشابه آن در بسیاری دیگر از بازی‌ها یافت می‌شود و ما در این مورد می‌خواهیم درباره عنوانی خاص صحبت کنیم. یک اسپین آف چند نفره از Star Wars Jedi که از سیستم مبارزات Fallen Order پیروی کند و بازیکنان را در نبردهای یک در مقابل یک قرار دهد و «جدای» را به مصاف «جدای» بفرستد، (البته این نبرد می‌تواند بین «جدای» و «سیث» و یا حتی «سیث» و «سیث» هم انجام شود) اگر به خوبی بتواند اجرا شود، شگفت‌انگیز خواهد بود.

rsz_1sekiro_08

Sekiro: Shadow Die Twice

نیازی نیست که به فرام سافتور گفته شود که چگونه بخش چندنفره بسازد. امروزه این قسمت به بخشی جدایی‌ناپذیر از بازی‌های سولزبورن بدل شده و در اکثر عناوین شاهد آن بوده ایم، البته که Sekiro: Shadow Die Twice استثنا بود، پس تنها چیزی که ما و هواداران می‌خواهیم یک مولتی‌پلیر از Sekiro است. نیازی نیست که این بازی کار عجیب و یا خارق‌العاده‌ای انجام بدهد و ارائه عنوانی PvP که از کامبت و ماکنیزم‌های بازی اصلی استفاده کند و تنها امکان تجربه به صورت کو-آپ را داشته باشد کفایت می‌کند. کامبت و مکانیزم‌های گیم‌پلی این بازی واقعا حیف است که تنها در یک بازی تک‌نفره استفاده شود.

rsz_resident-evil-2-remake

Resident Evil

Resident Evil تجربه‌های متعددی در زمینه بازی‌های چندنفره داشته، اما متاسفانه اکثر آن‌ها به بازی‌هایی شکست خورده بدل شدند. فرانچایز ترسناک کپکام اما هیچگاه عنوانی PvP و یا کو-آپ نداشته است. بازی‌های کو-آپ مخصوصی مانند Outbreak و یا بخش کو-آپ بازی‌های مانند RE5 و Revelations2، همه و همه مهر تاییدی بر تضمین موفقیت این بازی هستند. مدت‌ها می‌شود که شاهد عرضه چنین عنوانی نبوده ایم و امیدواریم که این توسعه‌دهنده هر چه زودتر به ساخت عناوین کو-آپ رو بیاورد و یا حتی Revelations 3 را عرضه کند.

rsz_-1x-1

Horizon

پیش از این بارها و بارها هم به این مورد اشاره کرده ایم. یک بازی کو-آپ در سبک Monster Hunter با فضا و تم Horizon یقینا عالی خواهد بود. هر چیزی که گوریلا گیمز برای ساخت این بازی نیاز دارد در خود بازی وجود دارد و تنها باید آن‌ها را در کنار هم قرار دهد و به خوبی از بازی پشتیبانی کندو حلقه شکار ماشین‌ها برای دستیابی به چرخ دنده‌ها، در حال حاضر هم در بازی وجود دارد و بازیکنان می‌توانند با جمع‌آوری این اجزا، به سلاح‌های جدید و خاص دست پیدا کنند.

شایعاتی مبنی بر اینکه گوریلا در حال ساخت این عنوان است به گوش می‌رسد و وعده و وعیدهای سونی مبنی بر بازی‌‌های لایوسرویس متعدد هم تا حدی به آن قوت می‌بخشد. بی‌صبرانه منتظر این هستیم که این بازی عرضه شود و بتوانیم با دوستان در این محیط پساآخرالزمانی قدم بزنیم و ماجراجویی کنیم.

شما می توانید مقاله برعکس این موضوع را از لینک زیر مطالعه کنید.

5 بازی چندنفره که به نسخه‌ای تک‌نفره نیاز دارند

عناوین بالا تنها برخی از مثال‌هایی بودند که نیاز دارند تا یک بازی کاملا جدید و متفاوت دریافت کنند. نظر شما چیست؟ شما به بازی‌های تک‌نفره بیشتر علاقه دارید یا چند نفره؟

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *