مجله بازی, مقالات

بررسی کالاف دیوتی ونگارد و 12 مشکل اساسی آن

بررسی کالاف دیوتی ونگارد
4
2

کالاف دیوتی ونگارد در تاریخ 5 نوامبر برای کنسول‌های XBOX SERIES X ,S PS4 , PS5  و PC منتشر شد. پیش بینی می‌شد با وجود اخبار و هیاهوی رسانه‌ها،   استقبال و توجه بیشتری نسبت به بازی Battlefield 2042 جلب شود اما ونگارد به اندازه کافی نتوانست انتظارات طرفداران فرنچایز COD را برآورده کند. با وجود گرافیک قابل قبول، ونگارد هنوز با یک تجربه شوتر اول شخص فاصله دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کالاف دیوتی ونگارد بپردازیم و 12 موردی که نارضایتی پلیرها را به دنبال داشته را مطرح کنیم.

هم تیمی های حوصله سر بر
کمپین کوتاه( خط داستانی )
وقت کشتن رسیده !
کنترل اسلحه
خطای تیر
دوباره زنده شدن(spawn)
Skill-based matchmaking
طراحی نقشه
میدان دید ضعیف
انتخاب خودکار نقشه
زامبی مود
خرابی و باگ ها (Crashes)

هم تیمی‌های حوصله سر بر

مثل همیشه صحنه‌های بصری خیره‌کننده و جذاب، شخصیت‌های منحصر به فرد و کاراکتر‌های به یادماندنی، نور‌پردازی‌های چشم نواز و افکت‌های طبیعی چیزی است که ما همیشه از  CODانتظار داریم. متاسفانه هوش مصنوعی ضعیف و ناکار آمد، تجربه بازی را بسیار کسل کننده می‌کند. هم‌تیمی ها بدون هیچ دلیلی به هم دیگر شلیک می‌کنند و با کوچکترین تحرکاتی از طرف دشمنان پا به فرار می‌گذارند. با اینکه کسی انتظار بالایی از هوش مصنوعی بازی‌های COD ندارد اما این سطح از عقب افتادگی قابل تحمل نیست.

کمپین کوتاه

کمپین ­های کوتاه اتفاق جدیدی در فرنچایز کالاف دیوتی نبوده، اما کمپین ونگارد بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کنید تمام می‌شود. کمپین بازی شامل 9 مرحله می‌باشد که برای تمام کردن آن به 5 تا 6 ساعت زمان نیاز دارید و زمانی­که بازی را فتح کنید، هیچ دلیلی برای بازی کردن مجددا کمپین ندارید؛ مگر آنکه بخواهید سختی مراحل را افزایش دهید. بقیه تجربه بازی از قسمت‌های سینماتیک مانند رانندگی با ماشین، مخفی­کاری و مراحل هوایی تشکیل شده است و شما صرفا نظاره‌گر این صحنه‌ها خواهید بود. البته نا گفته نماند که بخش جذاب بازی مولتی پلیر آن است.

Call-of-Duty-Vanguard-Zombies-1

وقت کشتن رسیده !

بسیار اغراق آمیز است ­که بخواهیم بخش چند نفره(مولتی پلیر) را روان در نظر بگیریم. اینطور به نظر می‌رسد که بخش مولتی پلیر بیشتر برای استریمر‌ها طراحی شده است. اما زمانی­که اکثریت گیمر‌ها مدت زمان مبارزه و نبرد را کوتاه می‌دانند، مشکلی وجود دارد. با وجود اینکه این مشکل­ هم در نسخه بتا و اصلی گیم دیده می‌شود، سازندگان بازی قصد رفع این مشکل را ندارند. در بخش تیراندازی، شکلیک گلوله به بدن دشمنان داینامیک قابل قبولی دارد ولی هدشات‌ها طبیعی به نظر نمی‌رسند. به هر حال برای اینکه فوت فن بازی را یاد بگیرید نیاز دارید چند ساعتی بازی کنید.

کنترل اسلحه

کنترل اسلحه در­ تمام بازی‌های مولتی پلیر سخت است. به عنوان یک پرو گیمر دلتان نمی­‌خواهدکه اسلحه‌های محبوب را بیش از حد قدرتمند کنید و آن را دو­ دستی تقدیم دشمنان کنید. با این حال طراحان برای جلب توجه شما، قدرت بعضی از اسلحه‌­‌ها را بیش از حد بالا برده‌اند. برای مثال MP40 و STG-20 را در نظر بگیرید. این دو اسلحه قابلیت این را دارند که با یک شلیک، دو نفر را از پا در آورند و اینجاست که مشکلات تعادلی اسلحه‌ها به چشم می‌آید. در کل چه مشکل از تجهیزات ( Attachments)، یا هر مورد دیگری باشد، سازندگان می‌بایست در طراحی، دقت و قدرت اسلحه­‌ها دقت بیشتری می‌کردند.

Call-of-Duty-Vanguard-1

خطای تیر

خطای تیر(شلیک) مشکلی بود که در نسخه بتای بازی هم دیده می‌شد، ولی در نسخه نهایی بازی برطرف شد. BLOOM به معنای خطای تیر یا تیرهایی است که به صورت تصادفی شلیک و برخلاف RECOIL  قابل کنترل و مهار نیست. با وجود اضافه کردن تجهیزات و شخصی سازی اسلحه، هنوز هم خطای تیر بالاست. این مورد سبب شده که چاشنی شانس در نبرد‌های تن به تن نقش مهمی را ایفا کند.

دوباره زنده شدن(spawn)

spawn در نسخه‌های قبلی COD هم مشکل ساز بوده است، اما این دلیل نمی‌شود که از بد بودن spawn در ونگارد نگوییم. با شروع مبارزه در بخش چند نفره (مولتی پلیر) فرصت محدودی برای کشتن حریف خود دارید و به راحتی هم می‌میرید. بازگشت دوباره به بازی بدون هیچ وقفه و فرصتی نارضایتی پلیرها را به دنبال داشته. به نحوی که در مواردی شما دقیقاً کنار یا روی دشمنتان spawn می‌شوید. به گفته یکی از گیمرها به طور مسخره­ای یک بار پشت خط دشمن spawn شده.

Call-of-Duty-Vanguard

Skill-based matchmaking

SBMM  یا همان همسان سازی مهارتی به شما این قابلیت را می‌دهد که با پلیر‌های هم سطح خودتان مواجه شوید. SBMM چه برای پرو پلیر‌ها و چه تازه کار‌ها به صورت یکسان عمل خواهد کرد. با این حال SBMM در این نسخه از COD افت کرده است. به گفته گیمر­ها ممکن است که در یک مچ توسط پرو پلیر لول 150به طرز فجیعی کشته شوید و همین که آماده راند بعدی می‌شوید، یک پرو یلیر لول 200 به طرز وحشتناکی دخل­تونو میاره! شاید هم در راند چهارم  SBMM به داد شما نرسد و شما را در مقابل حریفی در سطح خودتان قرار ندهد و از قرار معلوم این اتفاق به وفور در بازی دیده می‌شود.

طراحی نقشه

مشکلات Spawn  در نقشه Das Haus را کنار بگذاریم، Tuscan و  Hotel Royal نقشه های خوب بازی به شمار می‌آیند. ولی ضعف در طراحی Sub Pens and Dem بسیار ملموس به نظر می‌رسد. حذف امتیاز kill strike، تغییر حالت رادار و مشکلات Spawn ونگارد را به یک تجربه تلخ تبدیل کرده است.

Call-of-Duty-Vanguard_02

میدان دید ضعیف

میدان دید در نسخه‌های قبلی COD مشکلات زیادی داشته و به نظر می‌رسد که  ونگارد نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌­کند و در این نسخه هم برطرف نشده. حال پلیر بیشتر تمایل به مخفی شدن (یکسان شدن با محیط) را دارند و قبل از اینکه شما آنها را شناسایی کنید، دخل­تان را می‌آورد. نبود گروه­ بندی مشخص باعث شده که تشخیص همگروهی‌ها از دشمنان بسیار سخت شود. این مشکل بزرگی به حساب نمی‌اید اما با کنار هم قرار دادن این مشکلات، ونگارد ­تجربه بازی نا امیدکننده‌ای را منتقل می‌کند.

زامبی مود

تا اینجای­ کار کمپین(خط داستانی) ضعیف و بخش چند نفره نه چندان دلچسب را بررسی کردیم و حالا نوبت میرسه به زامبی مود. استودیو Treyarch چگونه زامبی مود را توسعه داده؟! متاسفانه این بخش هم بسیار ناامید­کننده است. البته نه به دلیل فضا و ظاهر ضعیف، بلکه به دلیل کمبود محتوا و تکراری بودن آن. زامبی مود شامل مرحله‌های مختلف و گشت و گذار در نقشه است. هر چه بیشتر در زامبی مود پیشروی می‌کنید ادامه مراحل سخت‌تر خواهد شد. اما شما این قابلیت را دارید که از مرحله 4 به بعد از بازی خارج شوید؛ زیرا از این مرحله به بعد عملا چیز جدیدی در بازی نمی‌بینیم و تکرار مراحل قبلی است. Der Anfang خط داستانی زامبی مود است که به اندازه کافی جذاب نبوده و ارزش بازی مجددا را ندارد.

Call-of-Duty-Vanguard_05

خرابی و باگ ها (Crashes)

مگر می‌شود COD را بدون خرابی یا باگ تصور کرد. در حالی که هیچ چیزی به بدی مراسم رونمایی بازی نبود و از روز عرضه تا به امروز کرش و باگ‌های زیادی از سوی گیمر­ها گزارش شده است. نا­گفته نماند Sledgehammer بیکار نمانده و باگ‌های بازی را شناسایی و قول داده است در آپدیت های آینده این باگ‌ها را بر طرف کند. پس احتمالا شاهد بهبود عملکرد بازی در آینده باشیم.

کالاف دیوتی ونگارد مشکلات زیادی دارد اما در این سال ها ما بارها شاهد وجود مشکلات در هنگام عرضه بودیم. انتظار می‌رود که در اینده نزدیک اپدیت هایی برای بازی عرضه شود تا بازی را رو به بالانس بودن بکشاند. نظر شما در مورد این نسخه از کالاف دیوتی چیست؟

منبع : gamingbolt

محصولات مرتبط

1 نظر در “بررسی کالاف دیوتی ونگارد و 12 مشکل اساسی آن

  1. امیدرضا امیدی گفت:

    سلام چرا کالاف ونگارد زامبی دو نفره نمیشه میشه راهنمایی کنید!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.