بازی های آینده, مجله بازی

21 بازی مورد انتظار در سال 2023

8sEmpYk7C6Z64q226LRycU 1.jpg

مورد انتظارترین بازی های سال 2023

برای بسیاری از گیمرها سال 2023 سال هیجان انگیزی خواهد بود.مخفی کاری های مبتکرانه، استراتژی های تهاجمی و تدافعی، وحشت در فضاهای متفاوت، ماجراجویی های مستقل در راهی که پیش دارید و… تنها بخشی از تجاربی هستند که در بازی های ویدیویی 2023 می‌توانید بدست بیاورید.

در لیست زیر بخشی از مورد انتظر ترین بازی هایی که قرار است در سال 2023 تجربه کنیم را آورده ایم. البته بعضی بازی ها مانند Assassin’s Creed Mirage نیز معرفی شده اند که تاریخ انتشار آنها مشخص نیست بنابراین جایی در این لیست ندارند اما ممکن است در 2023 شاهد آنها باشیم.

تصویری از کاور One Piece Odyssey

1- بازی One Piece Odyssey
تاریخ انتشار: 21 دی 1401
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox Series X

ONE PIECE ODYSSEY یک بازی در ژانر RPG برای بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد برند و انیمه ONE PIECE است که سبک کلاسیک JRPG را با عناصر منحصر به فرد ONE PIECE ترکیب می کند. این بازی از مورد انتطار ترین بازی های 2023 برای طرفداران این مجموعه است.اکنون بازیکنان و طرفداران انیمه در واقعی ترین شکل ممکن می‌توانند دنیای ONE PIECE را لمس کنند.

با مشارکت با Eiichiro Oda این بازی هم با شخصیت و طرح های جدید هم با شخصیت ها و هیولای نسخه اصلی انیمه عرضه می‌شود.

2- بازی Fire Emblame
تاریخ انتشار: 30 دی 1401
پلتفرم: Nintendo Switch

باز هم یک بازی با گرافیک انیمه ای از یک فرانچایز بزرگ سرشار از استراتژی های عمیق و پیشرفته. هر چه از موفقیت های نسخه قبلی این مجموعه یعنی Fire Emblame Three houses بگوییم، کم گفتیم. پس طبیعی است که جدید ترین نسخه این مجموعه از مورد انتظار ترین بازی‌های 2023 باشد. در Fire Emblem Engage، 1000 سال از همکاری چهار پادشاهی با یکدیگر و قهرمانان جهان های دیگر می گذرد تا اژدهای سقوط کرده در قاره الیوس را از بین ببرند. در حالی که شیطان برای بیدار شدن دوباره آماده می شود، شما از طرف اژدهای الهی آلیر ظاهر می شوید، یک قهرمان برگزیده که می تواند قهرمانان را از قلمروهای دیگر بازگرداند و دوباره اژدهای آشوب را مهر و موم کند.

تصویری از بازی Forspoken

3- بازی Forspoken
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1401
پلتفرم: PS5/PC

شرکت بزرگ Squer Enix با سابقه درخشان و ساخت مجموعه هایی مانند Final Fantasy حالا اولین بازی مستقل خود را می‌سازد. این بازی می‌تواند یک امتحان بزرگ برای این شرکت باشد. این بازی در سبک RPG شما را دعوت به جهان باز با جلوه‌های بصری زیبای خود می‌کند. در هر صورت اگر نمی‌توانید منتظر این بازی بمانید می‌توانید نسخه دموی آن را آزمایش کنید و از گیم پلی اکشن آن لذت ببرید. هر چند زمان انتشار آن بسیار نزدیک است.

3429b9a71cfd92df4b35b87bd008fec43ec0057161905b531855322aaa3486e4

4- بازی Dead Space
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1401
پلتفرم: PlayStation 5, Windows PC, Xbox Series

همه ما به یاد داریم که Dead Space ژانر بازی های ترسناک را به چه شکل نجات داد. درست زمانی که resident evil در حال خارج شدن از مسیر خود به سمت بازی‌های اکشن بود بازی dead space در سال 2008 دوباره این سبک از بازی ها را احیا کرد. حالا با همکاری  EA و استودیو Motive قرار است شاهد یک شاهکار بازسازی شده در گرافیک بازی های نسل جدید باشیم. پس دوباره برای تجربه یک بازی فوق العاده در ژانر وحشت کمربند های خود را ببندید و آماده باشید، تاریخ انتشار بازی بسیار نزدیک است.

بازی Deliver Us Mars پلی استیشن 5

5-بازی Deliver Us Mars
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1401
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

اگر سبک بازی های علمی تخیلی برای شما به یک کلیشه تبدیل شده و فکر می‌کنید قرار است وارد سیاره ای ‌شوید و شروع به کشتار موجودات فضایی کنید، بازی deliver us mars می‌توانید گزینه صلح آمیز تری باشد و می‌تواند کمی غافلگیرتان کند وکشنده ترین دشمنی که ممکن است در بازی داشته باشید جاذبه است. این بازی مانند نسخه قبلی خود یعنی Deliver Us The Moon یک تجربه فضانوردی فوق العاده با ماموریت های متفاوت به شما ارائه می‌دهد.

8sEmpYk7C6Z64q226LRycU 1

6- بازی Hogwarts Legacy
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1401
پلتفرم: PlayStation 5, Windows PC, Xbox Series X

هاگوارتس، شاید اولین چیزی که با شنیدن این کلمه به یاد می‌آورید فیلم و کتاب های هری پاتر باشد. خب خبر خوب برای شما این است که این بازی نیز مربوط به همان مدرسه معروف در کتاب های هری پاتر می‌باشد. دنیای جادوگران در انتظار شماست. آزادانه در هاگوارتز، هاگزمید، جنگل ممنوعه، و منطقه Overland اطراف آن پرسه بزنید. شخسیت خود را بسازید و طلسم های مورد نظر خود را بیاموزید تا مهارت های خودتان را بدست بیاورید و بطور کلی واقعی ترین تجربه ممکن را در هاگوارتز بدست آورید. اگر کنسول شما برای نسل های قبل است نگران نباشید فقط کمی بیشتر صبر کنید تا بازی برای کنسول شما نیز عرضه شود.

Atomic heart

7- بازی Atomic heart
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1401
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

تقریبا تا قبل از انتشار یک تریلر انفجاری در سال 2018 هیچکسی از ساخت این بازی خبری نداشت اما بعد از آن به یکی از مورد انتظار ترین بازی ها از آن موقع تبدیل شد. بازی atomic heart در ابتدا به نظر می رسید که ممکن است یادآور Stalker  و BioShock باشد، با دنیایی شگفت انگیز برای کاوش پر از هیولاهای ماشینی با طراحی خلاقانه برای مبارزه از طریق نبردهای اول شخص متفکرانه.

Like A Dragon: Ishin برای پلی استیشن ۵

8- بازی Like A Dragon: Ishin
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1401
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

بازی like a dragon ishin یک اسپین آف از سگا برای سری بازی های معروف Yakuza می‌باشد که  در مرحله باکوماتسو اواخر دوره ادو اتفاق می افتد. از تجربه بازی در شهر کیو در دهه 1860 که درگیر نا برابری بسیار زیاده شده لذت ببرید و شمشیر ساکاموتو ریوما را بردارید و به کیوتو بروید تا به دنبال قاتل مربی خود باشید و انتقام او را بگیرید و علاوه برآن سرنوشت شهر کیو را تغییر دهید.

Q9bJbw7HtfqGH2EgeWWQpF

9- بازی Blood Bowl 3
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1401
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

در نگاه اول، شخصیت های Blood Bowl 3 یادآور مبارزان کلاسیک پا مانند NFL Blitz در یک محیط فانتزی است، اما در واقع یک RPG استراتژیک است. در واقع، این بازی بر اساس یک بازی نقش‌آفرینی رومیزی است که در دنیای Warhammer اتفاق می‌افتد. بازیکنان با استفاده از چندین نژاد مختلف تیم تشکیل می دهند و هر تیم دارای نقاط قوت و ضعف خاصی است که به شما کمک می کند تا بر اساس سبک بازی خود تعیین کنید که می خواهید از کدام یک استفاده کنید. . هر یک از اعضای تیم بسته به نقش خود، مجموعه ای از آمار و مهارت های خاص خود را دارند، اما این شما هستید که باید از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

capsule 616x353 1 1

10- بازی Destiny II: Light fall
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1401
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

این بازی شما را به میدان جنگ بزرگی بین نیروهای نور و تاریکی می‌برد. در نپتون، شما خود را در حال مبارزه با نیروهای Witness و شاگرد جدیدش، پادشاه برکنار شده کابال کالس، در شهر بسیار پیشرفته نئومونا خواهید دید. این شهر پنهان که زمانی تهدید بزرگی برای فروپاشی بشریت بود، اکنون به عنوان میدان نبرد شما در بازی عمل می کند.

bbaed9cc e8f6 4e44 a3f2 a3220c6a16e5

11- بازی Wo Long: Fallen Dynasty
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1401
پلتفرم ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

عناوین Team Ninja مانند Nioh و Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin همیشه ارزش انتظار را داشته اند. طبیعتا از این شرکت انتظار یک بازی ساده را نداشته باشید و آماده تجربه چالش های بسیار سخت بازی Wo Long: Fallen Dynasty باشید. Wo Long: Fallen Dynasty سیستم‌های جدیدی را به پایگاه مازوکور خود اضافه می‌کند تا نبردی چشمگیر با موضوع هنرهای رزمی چینی ایجاد کند. همچنین در این بازی مانند Nioh قابلیت شخصی سازی کاراکتر خود را دارید.

Skull Bones Delay 09 28 22 1920x1080 1

12- بازی Skull and Bones
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1401
پلتفرم: Amazon Luna, PlayStation 5, Windows PC, Xbox Series X

تاریخ انتشار این بازی با بدقولی های زیادی از طرف Ubisoft مواجه شد و این شرکت بازی شبیه سازی دزدان دریایی خود را با 6 بار تاخیر در 6 سال گذشته مواجه کرد. اما بالاخره به تاریخ انتشار خود نزدیک می‌شود و یوبیسافت بعد از 6 سال،انتظارات را به حداکثر رسانده است. در Skull and Bones شما به عنوان یک رانده شده که در یک پایگاه غرق شده و خدمه‌ای ندارد شروع می‌کنید. به تدریج، توانایی شما افزایش می یابد و در نهایت ناوگان بزرگی را کنترل می کنید که می تواند اقیانوس هند را فتح کند و با بازیکنان دیگر به مبارزه با کشتی و دزدان دریایی مختلف بپردازد. در این بازی شاهد سیستم‌های سفارشی‌سازی کشتی، از جمله توپ، زره کشتی که با انواع آسیب‌ها مقابله می‌کند، و سفارشی‌سازی‌های بصری مانند رنگ، بادبان‌ها و سایر دکورها هستیم.

star wars jedi survivor 6208568.jpg

13- بازی Star Wars Jedi: Survivor
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1401

در سال 2019،Respawn Entertainment بازی فوق‌العاده شگفت‌انگیز Star Wars  Jedi: Fallen Orde  را منتشر کرد، بازی آنقدر قوی و با استقبال خوب مواجه شد که همه می‌دانستند دنباله‌ای در راه است و اکنون آن زمان تقریباً فرا رسیده است، و فقط باید چند ماه دیگر منتظر بمانیم تا بازی Star Wars Jedi: Survivor را شروع کنیم و سفر خود را با Cal Kestis را ادامه دهیم.

xr6tyAtZxE5ZxGwrXYsghh

14- بازی Resident Evil 4 Remake
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1402
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox Series X

بازی resident evil 4 هدیه capcom به دنیای بازی های ویدیویی بود و از تاثیر گذارترین بازی تاریخ صنعت ویدیو گیم محسوب می‌شد. این بازی اولین جهش بزرگ این سری به ژانر اکشن-ترسناک، راه جذابی داشت که به شما احساس توانایی و مهارت می داد و در عین حال در برابر تهدیدات جهش یافته و وحشتناکی که در مسیرهای شما پرسه می زنند، کاملاً آسیب پذیر هستید.

بازسازی این عنوان فوق‌العاده می‌تواند برای طرفداران این سری بسیار جذاب باشد و تلفیق این شاهکار با موتور گرافیکی های جدید و قدرتمند توانایی ساختن یک شاهکار دیگر را این باز کامل تر از همیشه دارد. اما به همان اندازه می‌تواند نگران کننده باشد. کپکام برای بازسازی این شاهکار و بهتر کردنش چالش سختی را پیش رو دارد و باید بتواند حس و روح نسخه اصلی بازی را در کنار گرافیک بهتری که ارائه می‌دهد جای دهد

capsule 616x353 2

15- بازی Meet Your Maker
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1402
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

Meet Your Maker یک بازی آخرالزمانی است و در rust punk اتفاق می‌افتد که در آن آخرین بازماندگان نژاد بشر در جنگ،خونریزی و تیر اندازی یکدیگر را تکه تکه می‌کنند تا با ارزش‌ترین منبع را به دست آورند: مواد ژنتیکی خالص. بازی در بخش آنلاین می‌تواند خیلی جذاب تر باشد. شما برای حریفان خود باید زمین هایی مملو از تله ها و نگهبان های مختلف را جایگذاری کنید و آن ها را اسیر کنید و سپس نقشه های مختلف را نگاه کنید و با استراتژی لازم به ساخت وساز دیگر بازیکنان حمله کنید و آنها خراب کنید البته باید مراقب تله های احتمالی حریف خود باشید.

Dead Island 2 1

16- بازی Dead Island 2
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1402
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

بازی Dead Island 2 اولین بار در سال 2014 معرفی شد و با کمی سرو صدا کم کم محو شد و همه فکر ساخت این بازی را از ذهن خود بیررون کرده و امیدی به منتشر شدن این بازی نداشتند. ولی پس یک دهه سکوت دوباره سر و صداها  را با تریلر های متعدد به وجود آورد و بالاخره به انتشار آن نزدیک می‌شویم. این باز یک بازی نقش آفرینی و RPG می‌باشد که در لس آنجلس و سانفرانسیسکو با جهان باز اتفاق می افتد.

مبارزات بازی دارای مکانیک های متفاوتی نسبت به نسخه های قبلی خود است. داستان بازی چند ماه پس از وقایع نسخه قبلی اتفاق می‌افتد، نیروهای مسلح ایالات متحده، کالیفرنیا را به دلیل شیوع جدید و قوی‌تر زامبی‌ها تحت یک منطقه قرنطینه کامل قرار داده است.

1280x720

17- بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1402
پلتفرم: Nintendo Switch

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom یکی از موردانتظارترین بازی‌های سوییچ و یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های جدید برای سال 2023 است. نینتندو قرار است شما را به نسخه‌ی Hyrule که همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد، بازگرداند. اکنون می‌توانید جزایر آسمان را با مجموعه‌ای از سلاح‌ها و توانایی‌های جدید کاوش کنید.

suicide squad header

18- بازی Suicide Squad: Kill the Justice League
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1402
پلتفرم: PlayStation 5, Windows PC, Xbox Series X

آخرین بازی Rocksteady یعنی Batman: Arkham Knight، در سال 2015 منتشر شد، یعنی هفت سال از آخرین بازی این استودیو می گذرد. این بازی تا سال های سال در تاریخ صنعت بازی های ویدیویی ماندگار خواهد بود. حالا این استودیو با معرفی بازی Suicide Squad به عنوان یک بازی تیراندازی چهارنفره که تفاوت های زیادی به نسبت  بازی های قبلی خود دارد و چالش های بزرگی برای خود بوجود می‌آورد. تلاش های این کمپانی برای یک سربلندی دیگر مسلما قابل انتظار می‌باشد. Suicide Squad یک بازی تیراندازی چهارنفره است که پس از وقایع بازی های سه گانه Batman Arkham و در Superman’s Metropolis اتفاق می افتد.

پس از تصرف شهر توسط Brainiac، آماندا والر، یک مقام بلندپایه دولتی، Task Force X را تشکیل می دهد و از Arkham Asylum به عنوان پایگاه عملیات خود استفاده می کند. سپس گروه مورد نظر خود ( هارلی کویین، کاپیتان بومرنگ، ددشات و کینگ شارک) را به خدمت می‌گیرد تا وارد شهر شده و آماده حمله باشد و اعضای لیگ عدالت (سوپرمن، فلش، گرین لنترن و…) را که به نظر می‌رسد اکثر آنها تحت کنترل برینیاک هستند، بکشد.

sns 6

19- بازی Street Fighter 6
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1402
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox Series X

جدیدترین عنوان از یک فرانچایز بسیار قدیمی و یکی از بهترین ها در ژانر مبارزه‌ای خود از یک شرکت بزرگ و معتبر تنها بخش کوچکی از دلایل قابل انتظار بودن این بازی است. نسخه بتای این بازی تا حدی نظر منتقدان را جلب کرد که برخی از آنها این بازی را بهترین عنوان در فرانچایز استریت فایر می‌دانند. با همان شخصیت قدیمی و مورد علاقه خود با موتور گرافیکی اختصاصی کپکام فرانچایز نوستالژی خود را در نسل جدید تجربه کنید و ساعت ها با مبارزه با حریفان خود سرگرم شوید.

diablo 4 gVbzDxd 1

20- بازی Diablo 4
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1402
پلتفرم: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One, Xbox Series X

بالاخره بعد از یازده سال انتظار پس از بازی Diablo 3 بنظر می‌رسد که بازیکنان دوباره با شیطان محبوب خود دیداری داشته باشند. Diablo 4 نوید دنیایی مرموز تر، سخت تر و به معنای واقعی کلمه تاریک تر را ارائه می دهد و این می‌تواند همان چیزی باشد که طرفداران دنباله آن از زمان Diablo 2 کلاسیک ARPG از این فرانچایز می‌خواستند. پس خود را برای این عنوان محبوب آماده کنید قرار است سفری به جهنم و دنیای  جذاب Diablo داشته باشید.

M1j1kwGXMhbfA8OQo3r7wrMw

21- بازی Final Fantasy 16
تاریخ انتشار: 1 تیر 1402
پلتفرم: PlayStation 5

Final Fantasy 16 نسخه‌ای از سری بازی های پر تعداد Square Enix است که ما را به محیط جدید Valisthea می‌برد و از مورد انتظار ترین بازی های 2023 می‌باشد چند وقت اخیر زمان هیجان انگیزی برای طرفداران فاینال فانتزی است، با انتشار آتی بازی های Crisis Core Final Fantasy 7 Reunion و Final Fantasy 7 Rebirth. و با توجه به اینکه این سری دارای برخی از بهترین بازی‌های RPG در دنیای گیم است، جالب است که ببینیم نسخه اصلی بعدی چه چیزی را ارائه خواهد داد.

بطور کلی سال 2023 می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین سال ها برای بازی های ویدیویی شود البته باید سازندگان بدقول اکثر شرکت ها در تاریخ تعیین شده بازی را منتشر کنند و علاوه بر آن بازی ارائه شده در حد تبلیغاتی که برای این بازی‌ها فراهم شده قابل تعریف باشد.شما علاقه مندان به بازی های ویدیویی میتوانید در زمان انتشار و به محض ورود این عناوین بازی به بازار نسبت به خرید بازی PS5 و یا ایکس باکس از سایت نخل مارکت اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *