بازی های آینده, مجله بازی, مقالات

چرا Fable مهم‌تر از Elder Scrolls 6 است؟

چرا Fable مهم‌تر از Elder Scrolls 6 است؟

مایکروسافت می‌خواهد که Fable را دوباره زنده کند!

برنامه مایکروسافت برای بازی‌های انحصاری اصلا خوب پیش نرفت. Starfield تا 2023 تاخیر خورد و Xbox در حال حاضر انحصاری بزرگی ندارد. بازی بزرگ بعدی آن‌ها برای Xbox Series احتمالا Minecraft Legends و Forza Motorsports است که سال آینده منتشر می‌شود و به نظر امسال فقط A Plague Tale: Requiem برای Xbox منتشر خواهد شد. علیرغم نمایش قدرتمند مایکروسافت بتزدا در Summer Game Fest، به نظر می‌رسد که بسیاری از استودیو آن‌ها مشغول احیای پروژه‌های مرده و قدیمی هستند.

بازی‌های مختلفی پیش از معرفی Xbox Series X/S معرفی شدند و ما هنوز منتظر اخبار جدیدی از آن‌ها هستیم. Perfect Dark، Rare’s Everwild و Senuas’ Saga: Hellblade 2 هنوز تاریخ انشتاری ندارند و تنها یک یا چند تریلر از آن‌ها منتشر شده است. علاوه بر Elder Scrolls 6، مایکروسافت بازی‌های نقش‌آفرینی متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به Avowed و The Outer Wilds 2 ساخته‌های آبسیدین اشاره کرد. بسیاری از پروژه‌های مایکروسافت در حال حاضر وضعیت مبهمی دارد و در حال حاضر تنها بازی‌های مستقل آن‌‌ها وضعیت مناسبی دارند. اما یکی از پروژه‌هایی که مایکروسافت می‌تواند آن را پروژه خودش بداند Fable است که قرار است ریبوت شود.

rsz_cdf2f4f46f6592d3c61d8a66db771d70
تاریخچه Fable و مایکروسافت

Fable حالا در اختیار مایکروسافت است، اما رابطه این دو با هم قدیمی‌تر است و مایکروسافت وظیفه نشر این بازی در گذشته را به عهده داشته است. بازی اول تنها Fable نام داشت و در سال 2001 منتشر شد. این بازی توسط لاین‌هد استودیوز توسعه یافته بود و طراح اصلی آن «پیتر مولینوکس» موسس استودیو بود. «مولینوکس» وعده داده بود که تجربه آن‌ها مانندی ندارد و آن‌ها یک نقش‌آفرینی انقلابی در سال 2004 منتشر خواهند کرد. با اینکه استقبال خوبی از Fable به عمل آمد، اما ظاهرا «مولینوکس» خیلی امیدوار بود. جاه‌طلبی بیش از حد باعث شد تا سهام استودیو با افت شدیدی مواجه شود. به همین دلیل این ناشر مجبور شد تا برای بقای خود قراردادی با مایکروسافت گیمز استودیوز امضا کند.

با پشتیبانی مایکروسافت بازی Fable: The Lost Chapters در سال 2005 منتشر شد و Fable به موفقیت‌های تجاری گسترده‌ای دست پیدا کرد. در آوریل 2006 لاین‌هد استودیوز کاملا توسط مایکروسافت خریداری شد و Fable 2 در سال 2008 منتشر شد و توانست تا مورد توجه منتقدان و بازیکنان قرار بگیرد. Fable 3 در سال 2010 منتشر شد و سپس اسپین‌آفی در سبک beat ‘em up به نام Fable Heroes در سال 2012 برای Xbox Live Arcade منتشر شد. حالا Fable به نامی بزرگ تبدیل شده بود و این بازی به دنیای جهان‌باز بزرگ و غنی خود معروف بود که داستانی فانتزی و ماجراجویی با المان‌های نقش‌آفرینی داشت. پس از ریمستر Fable Anniversary در سال 2014 عنوان جدیدی از این فرانچایز منتشر نشده و طرفداران حسابی منتظر بازی جدید این مجموعه هستند.

hjh
Fable باید ثابت کند که مایکروسافت هنوز هم می‌تواند نقش‌آفرینی بسازد!

بازی‌‌های زیادی امروزه با مکانیزم‌ها و داستان‌های پیچیده منتشر می‌شوند که این‌ها از جمله ویژگی‌های این نقش‌آفرینی مایکروسافت است همانطور که پیش‌تر گفتیم Elder Scrolls، Avowed و Outer Worlds به زودی توسط استودیوهای تازه خریداری شده معرفی و منتشر می‌شوند و باید Fable جدید را هم به این لیست اضافه کنیم. پلی‌گرند گیمز که در سال 2018 خریداری شد از زمان Xbox 360 مشغول ساخت Forza Horizon است و حالا می‌خواهد تا شانس خود را در عناوین RPG امتحان کند. حالا Fable به نام Xbox پیوند خورده و این پروژه پس از سال‌ها به صدر اخبار بازگشته است.

به لطف مشکلات بخش لایو سرویس Halo Infinite، مایکروسافت تاکید زیادی بر خرید استودیوها به همراه پروژه در دست ساخت آن‌هاست. مردم متوجه شده اند که انحصاری‌های مدرن Xbox غالبا از طریق این خریدها بدست می‌آیند. Fable اما در این میان یکی از دارایی‌های Xbox است و شکست و یا موفقیت آن اهمیت زیادی برای طرفداران دارد. شکست دربرابر نقش‌آفرینی‌های آبسیدین و بتزدا نشان داد که استودیوهای داخلی Xbox به بن‌بست رسیده اند و نیاز به تقویت دارند. موفقیت این عنوان می‌تواند آسیب‌های وارد شده به نام Xbox را تا حدی جبران کند و البته که Fable به عنوان رهبر نقش‌آفرینی‌های غربی در نسل جدید مطمئنا دیدگاهی شاعرانه و زیبا خواهد داشت.

بازی Fable در حال حاضر در دست توسعه برای PC و Xbox Series X/S است.

موضوع: چرا Fable مهم‌تر از Elder Scrolls 6 است؟

منبع: gamerant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *