نرخ فریم متغیر
در پچ آینده بازیهای Astro’s Playroom، Ratchet and Clank: Rift Apart، Resident Evil Village و … از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد.
یک سال و نیم پس از عرضه جهانی PlayStation 5، نهایتا قرار است تا با آپدیتی جدید در هفته بعد، از نرخ فریم متغیر (VRR) پشتیبانی کند. این آپدیت جهانی به نمایشگرها و تلویزیونها با HDMI 2.1 VRR این امکان را میدهد تا نرخ فریم خود را با خروجی کنسول هماهنگ کنند. این ویژگی علاوه بر کاهش لگ (بسته به بازی)، تصویر بازی را نرمتر کرده و با حفظ نرخ فریم پارگی صفحه را از بین میبرد.
پس از دریافت بهروزرسانی، VRR خودکار برای بازیهای تحت پشتیبانی (به شرط آن که نمایشگر شما از HDMI 2.1 پشتیبانی کند) فعال خواهد شد. استفاده از VRR برای بازیهایی که از این قابلیت پشتیبانی نمیکنند ممکن است منجر به نتایج غیرمنتظرهای شود. اگر با مشکلی مواجه شدید به بخش Screen and Output در تنظیمات بروید و VRR را غیرفعال کنید.
در بلاگ PlayStation، سونی تایید کرد که عناوین قبلی PS5 با پچ برای استفاده با VRR بهینه خواهند شد و بازیهای آینده نیز به همین ترتیب از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. در این بین هم لیستی منتشر شده که شامل بازیهاییست که در هفته پیش رو با دریافت پچ از VRR پشتیبانی خواهند کرد. این لیست عبارت است از:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- DIRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
منتظر جزئیات و اخبار تکمیلی از بازیهای بعدی که به لیست اضافه خواهند شد باشید.
منبع: gamingbolt