اخبار

سونی استودیو بانجی را خریداری کرد

استودیو بانجی

استودیو بانجی

حدودا دو هفته پیش بود که گزارش دادیم شرکت مایکروسافت کمپانی اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرده است و همانطور که ملاحظه کردید، این خبر شوک بزرگی به صنعت گیم وارد کرد. اما به نظر می‌رسد که این خبرهای شوکه کننده تمامی ندارد! چراکه امشب به طور رسمی اعلام شد که شرکت سونی استودیو بانجی، یعنی خالق فرنچایزهای Halo و Destiny را با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرده است. با اینحال در وبلاگی رسمی اعلام شده است که «استودیو بانجی به عنوان یک ناشر مستقل باقی خواهد ماند و توسعه‌ی بازی‌های خود را به شکل خلاقانه‌ای ادامه خواهد داد».

رئیس استودیو بانجی، آقای «پیت پارسونز» در این باره توضیح داده است: «Sony Interactive Entertainment شریکی است که بدون هیچ قید و شرطی و با تمام وجود از ما حمایت خواهد کرد و قصد دارد که چشم‌اندازمان را برای ایجاد سرگرمی‌های نسل بعدی تحقق بخشد؛ در حالی که استقلال و خلاقیتمان که قلب تپنده‌ی استودیو Bungie است، حفظ خواهد شد. همانند ما، سونی نیز معتقد است که این تنها آغاز راه برای بازی‌های ماست. با هم، رویای خلق و پرورش سرگرمی‌های نمادینی را به اشتراک خواهیم گذاشت تا مردم را در سراسر جهان، خانواده‌ها را در طول نسل‌ها و طرفداران را در پلتفرم‌ها و رسانه‌های مختلف با هم متحد کنیم.»

آقای «جیم رایان»، مدیر ارشد بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در این باره گفته است: «از زمان عرضه‌ی بازی Destiny تا کنون همکاری‌ قوی خود را با استودیو بانجی ادامه داده‌ایم و من نمی‌توانم از ملحق شدن این استودیو به خانواده‌ی PlayStation بیشتر از این هیجان زده باشم. این موضوع، گام مهمی در استراتژی ما برای گسترش دسترسی PlayStation به مخاطبان بیشتر است. ما درک می‌کنیم که جامعه‌ی طرفداری بانجی چقدر برای این استودیو حیاتی است. به همین دلیل مشتاقانه مایلیم که از آن‌ها حمایت کنیم تا مستقل باقی بمانند و به رشد خود ادامه دهند.»

همچنین تایید شد که بازی‌های آینده‌ی استودیو بانجی به شکل مولتی پلتفرم باقی خواهد ماند و به شکل انحصاری برای کنسول‌ PS5 عرضه نخواهند شد. استودیو بانجی در طی پرسش و پاسخی در این باره اعلام کرد: «خیر. ما خواهان این هستیم که جهان‌هایی که خلق می‌کنیم در هر جایی که مردم مایل هستند، قابل تجربه باشند. ما همچنان به طور مستقل و خلاقانه به انتشار بازی‌های خود ادامه می‌دهیم و جامعه‌ی استودیو بانجی را یکپارچه نگه خواهیم داشت.» در ادامه برخی از این پرسش و پاسخ‌ها را ملاحظه می‌فرمایید:

استودیو بانجی

سوال: به عنوان یکی از مخاطبین Destiny 2، آیا الحاق استودیو بانجی به سونی تاثیری فوری بر تجربه‌ی من از بازی Destiny 2 خواهد گذاشت؟

پاسخ: خیر. تعهد ما برای مولتی پلتفرم نگه داشتن بازی Destiny 2 و استمرار قابلیت کراس پلی همچنان ادامه خواهد داشت. ما خواهان این هستیم که گسترش دهنده‌ی The Witch Queen را در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ بر روی پلتفرم دلخواه خود تجربه کنید.

سوال: آیا تجربه‌ی بازی Destiny 2 بر روی پلتفرم‌هایی غیر از PlayStation متفاوت از قبل خواهد بود؟

پاسخ: خیر. ما می‌خواهیم همان تجربه‌ی همیشگی از بازی را بر روی پلتفرم دلخواه خود داشته باشید.

سوال: آیا سیزن‌ها، ایونت‌ها، پک‌ها و گسترش دهنده‌هایی که در آینده عرضه می‌شوند، تحت تاثیر خریداری شدن استودیو بانجی توسط سونی قرار خواهند گرفت؟

پاسخ: خیر. استودیو بانجی استقلال خلاقانه‌ی خود را به طور کامل برای بازی‌ها و جامعه‌ی طرفداری حفظ خواهد کرد. برنامه‌ی ما برای عرضه‌ی Light and Dark Saga هیچ تغییری نکرده است و روند عرضه‌ی محتواهای جدیدی که تا سال ۲۰۲۴ منتشر خواهیم کرد نیز تحت تاثیر این موضوع قرار نخواهند گرفت.

سوال: آیا گسترش دهنده‌ی Destiny 2: The Witch Queen شامل مواردی انحصاری خواهد بود؟

پاسخ: خیر. The Witch Queen شامل هیچ محتوای انحصاری نمی‌شود. فارغ از اینکه هر کس روی چه پلتفرمی بازی می‌کند، تمامی بازیکنان باید تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از فرنچایز Destiny داشته باشند.

سوال: استودیو بانجی در حال ساخت بازی‌هایی برای آینده است. آیا این بازی‌ها انحصاری کنسول PS5 خواهند شد؟

پاسخ: خیر. ما خواهان این هستیم که جهان‌هایی که خلق می‌کنیم در هر جایی که مردم مایل هستند قابل تجربه باشند. ما همچنان به طور مستقل و خلاقانه به انتشار بازی‌های خود ادامه می‌دهیم و جامعه‌ی استودیو بانجی را یکپارچه نگه خواهیم داشت.

سوال: من در حال تجربه‌ی بازی Destiny روی یکی از پلتفرم‌های Xbox، استیم و گوگل استدیا هستم. آیا هنوز هم روی این پلتفرم‌ها از بازی Destiny پشتیبانی خواهد شد؟

پاسخ: بله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *