باس مورد علاقه کارگردان Elden Ring
«مالنیا» نیست!
کارگردان Elden Ring «هیدتاکا میازاکی» درباره باسفایتهای مورد علاقهاش در این بازی RPG گفته و نظراتش را درباره برخی شخصیتها و اصول بازیسازی فاش میکند. در مصاحبهای با Xbox Wire درباره Elden Ring، از «میازاکی» سوال شد که به کدام باسفایت این بازی علاقه دارد. اگر چه او به سختی توانست انتخاب کند، اما در نهایت به سراغ یکی از شناختهشدهترین شخصیتهای بازی رفت. میازاکی گفت: “انتخاب کردن واقعا سخت است، اما باید بگویم که نظر من «رادهان» است. به عنوان کاراکتری مستقل، او واقعا جذاب است و من واقعا موقعیت او را دوست دارم.”
او همچنین افزود: “وقتی برای اولین بار ایده نحوه مبارزه با «رادهان» را با تیم سازنده در میان گذاشتم، هیچکس آن را جدی نگرفت. موارد بعدی در لیست مورد علاقههای من، «گودریک»، «گرفتد» و «لورد بلسفمی» هستند. البته فینگرکریپرها هم هستند اما این مورد جزو باسفایتها نیست و گرنه در بالای لیست من قرار میگرفت.” او همچنین در ادامه گفت که عاشق طراحی «اسپایدر هند» است البته که احتمالا به دلیل وحشت بالا به او نگاه نمیکنید. او به مصاحبهکننده گفت: “امیدوارم بتوانید راهی برای شکست این باس پیدا کنید.”
منبع الهام و تکرار
در ادامه مصاحبه، از «میازاکی» سوال شد که از کدام بازیها برای ساخت Elden Ring الهام گرفته است. او اما به جای اینکه از عنوانی مشخص و واحد نام ببرد گفت که از بازیهای جهانباز زیادی در ساخت مراحل مختلف الهام گرفته و به شاهکارهای بزرگی مانند The Witcher 3، The Legend of Zelda: Breath of the Wild و The Elder Scrolls اشاره کرد که از جمله آثار بزرگ این ژانر هستند.
درباره طراحی جهانباز بازی، «میازاکی» از پروسهای تکراری صحبت میکند. موقعیت باسفایتهای بازی در نقشه از همان ابتدا مشخص شده بود. از همانجا تیم شروع به طراحی نقشه متناسب با باسفایتها کرد و گیمپلی و محیطهای مختلف متناسب با آن تنظیم شد. در نهایت «میازاکی» گفت که از موفقیتهای پیدرپی Elden Ring همزمان خوشحال و غافلگیر شده، اما به نظر نمیرسد که باعث تغییری در روند استودیو فرام سافتور شود. آنها گفته اند که روند این استودیو همیشه ساخت بازیهایی با فرمول همیشگی سولزبورن است و Elden Ring جدیدترین و بهروزترین نسخه آن است.