نسخه ریمیک Resident Evil 4
شرکت Capcom هنوز به طور رسمی از نسخه ریمیک Resident Evil 4 رونمایی نکرده است. اگر جزو افرادی هستید که صرفا اطلاعات رسمی و تاییدشده از سوی کمپانیها را باور میکنید و به شایعات و گزارشات منتشر شده از سوی مراجع مختلف اعتقادی ندارید، اجازه دهید همین ابتدای مطلب نکتهای مهم را خدمتتان عرض کنم: هیچ کدام از اطلاعات و جزئیاتی که در مطلب پیش رو خواهید خواند، به طور رسمی از سوی شرکت Capcom تایید نشده است و صرفا گزارشاتی است که برخی از مراجع معتبر منتشر کردهاند.
دلیل این موضوع نیز واضح است؛ Capcom هنوز حتی نسخه ریمیک Resident Evil 4 را معرفی نکرده است (گرچه تقریبا مطمئن هستیم که این بازی در حال توسعه میباشد)، چه برسد به اینکه بخواهد نسبت به شایعات منتشر شده واکنش نشان دهد. تمامی اطلاعات منتشر شده در این مطلب توسط وبسایت معتبر Fanbyte ارائه شده است، که امیدواریم قابل اعتماد و دقیق باشد. مثل همیشه، بازیها ممکن است در اواسط فرایند توسعه دچار تغییراتی شوند و اطلاعات فاش شده از یک بازی ممکن است برای برخی افراد قدیمی باشد، اما گزارش زیر شامل تاییدیههای متعددی از سوی برخی مراجع است.
همانطور که میدانید، حدودا یک سالی میشود که نسخه ریمیک Resident Evil 4 بر سر زبانها افتاده و شایعات مختلفی پیرامون آن منتشر شده است. ماجرا از این قرار است که شرکت Capcom در حین توسعهی بازی Resident Evil 2 Remake و با توجه به عملکرد عالی آن، به این فکر افتاد که همین رویکرد را برای بازی Resident Evil 4 نیز در پیش بگیرد. به همین دلیل، فرایند پیشتولید نسخه ریمیک Resident Evil 4 را در اواخر توسعهی بازی Resident Evil 2 Remake آغاز کرد.
نسخه ریمیک Resident Evil 4 ترسناکتر خواهد بود
به گفتهی منابع مختلف، این شایعه به احتمال زیاد صحت دارد. نسخه ریمیک Resident Evil 4 در حال توسعه میباشد و قرار است که امسال رونمایی شود (البته اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود). روند توسعه نسخه ریمیک Resident Evil 4 در ابتدا توسط تیم «M-Two» که عمدتا متشکل از کارکنان سابق Capcom و PlatinumGames بود، هدایت میشد.
ظاهرا Capcom امیدوار بود که با چراغ سبز پروژه بتواند «شینجی میکامی» (خالق فرنچایز Resident Evil که هماکنون جزو هیئت مدیره استودیو Tango Gameworks است) را وسوسه کند تا در کنار دوست قدیمیاش یعنی «تاتسویا مینامی» روی پروژه ریمیک Resident Evil 4 کار کند. در واقع فلسفهی انتخاب نام «M-Two» برای تیم توسعه نیز همین موضوع بوده است!
گفته میشود که «شینجی میکامی» در ابتدا شیفتهی این پیشنهاد شده بود، اما احساس کرد که در نبودِ وی استودیو Tango Gameworks نابود میشود، به همین دلیل نهایتا پیشنهاد Capcom را رد کرد. پس از دریافت بازخوردهای مختلف مردم به بازی Resident Evil 3 Remake، شرکت Capcom تغییراتی در تیم توسعهی ریمیک Resident Evil 4 ایجاد کرد و اعضای ارشد تیم توسعهی Resident Evil 2 Remake را وارد پروژه کرد. در نتیجه «M-Two» به یک استودیو پشتیبانی تبدیل شد، هر چند ساختار اصلی که آنها ارائه داده بودند هنوز هم به کار گرفته میشود.
از همان زمان به بعد بود که شرکت Capcom متوجه شد نیازی به بازسازی سختگیرانهی صحنه به صحنه در ریمیک Resident Evil 4 نیست (هر چند این کار تحسین عدهای را به همراه دارد). در نسخه اصلی دیدیم که «لیان اس. کندی» از یک پلیس تازهکار به یک مامور سرویس مخفی ایالات متحده تبدیل شده بود. با ورود او به دهکدهای در اسپانیا، داستان بازی حدودا در یک شبانه روز روایت میشد. اما به نظر میرسد که نسخه ریمیک Resident Evil 4 چرخهی شبانهروزی را کمی تغییر داده است. به این شکل که بخش بسیار زیادی از بازی و حوادث ابتدایی که در دهکده رخ میداد، به جای روز در هنگام شب رخ خواهند داد.
دلیل این تغییر زمان، خودسرانه و صرفا ظاهری نیست. در واقع Capcom میخواهد اتمسفر بازی را ترسناکتر از نسخهی اصلی نشان دهد و مستقیما از دموهای ابتدایی Resident Evil 4 الهامگیری کند. این دموها که در نسخهی آلفا کنسول GameCube قابل دسترسی بودند، «لیان» را نشان میدادند که در قلعهای تاریک سرگردان است و با عروسکهای زنده و موجودات شبحواری مبارزه میکند.
اگرچه برخی از این چیزها به شیوهی دیگری به بازی اصلی راه پیدا کردند، اما با این حال اکثر المانهای اولیه از بازی حذف شدند. هماکنون نسخه ریمیک Resident Evil 4 قصد دارد که مجددا از آن المانهای اولیه الهامگیری کند. در واقع تغییراتی در داستان بازی – مانند پررنگ شدن نقش شخصیتهای جانبی و افزایش Screen Time برای شخصیتها – نیز اعمال خواهد شد.
Capcom قصد دارد جنبههای دیگر نسخه ریمیک Resident Evil 4 را نیز برجسته کند. یکی از این موارد برجسته شده، بخش داستانی Assignment: Ada است که روایتگر داستان کوتاهی از شخصیت «اِیدا وانگ» میباشد؛ جاسوسی چندجانبه و مرموز که البته معشوقهی «لیان» نیز به حساب میآید. این بخش در نسخهی GameCube، از لحاظ داستانی چندان غنی نبود، اما به بازیکنان اجازه میداد تا با شخصیت «ایدا» مراحلی از بازی را پشت سر گذاشته و نمونههایی از Las Plagas را برای «آلبرت وسکر» جمعآوری کنند.
بسیاری از دارندگان GameCube این بخش از بازی را به عنوان تکمیلکنندهی داستان اصلی Resident Evil 4 در نظر نمیگرفتند و صرفا آن را محتوایی اضافی قلمداد میکردند. اما در نسخهی PlayStation 2 و تمامی نسخههای بعدی، بخش کمپین Separate Ways اضافه شد. این بخش، پلات غنیتری داشت و داستان شخصیت «اِیدا» را به شکل بهتری روایت میکرد. گرچه این بخش از لحاظ کیفی بد نبود، اما بهرحال نسبت به داستان اصلی Resident Evil 4 در سطح پایینتری قرار داشت.
تیم «M-Two» در اوایل کار پیشنهاد داد که هر دو بخش Assignment: Ada و Separate Ways با همدیگر ادغام شوند و یک بخش بهتر و کاملتر را تشکیل دهند. هیچکدام از منابع نتوانستند تایید کنند که آیا این بخش بهبودیافته، جزوی از نسخه اصلی خواهد بود یا به عنوان یک DLC عرضه خواهد شد. اما تایید شده است که بخش داستانی «ایدا وانگ» تا حد زیادی در نسخه ریمیک Resident Evil 4 بهبود و گسترش پیدا خواهد کرد.
ضمنا اینکه مدتی پیش شایعاتی در سطح نت منتشر شده بود مبنی بر اینکه طراحی شخصیت «وسکر» تا حد زیادی تغییر کرده است. اما مدتی بعد مشخص شد که این موضوع مربوط به یک پروژهی کنسل شده از سری Resident Evil است و ارتباطی با ریمیک Resident Evil 4 ندارد. با این حال شکی نیست که Capcom در تلاش است تا شخصیتپردازی تمامی کاراکترهای جانبی، از جمله «وسکر» را در نسخه ریمیک Resident Evil 4 بهبود دهد.
Capcom امیدوار است که بتواند نسخه ریمیک Resident Evil 4 را در نیمه سال ۲۰۲۲ (یعنی تا ۶ ماه آینده) معرفی کند. با این وجود، به دلیل تاخیرهای مختلفی که در برنامههای این شرکت ایجاد شده است، در یک سال اخیر شاهد سکوت این کمپانی بودهایم. بنابراین ممکن است تاریخ رونمایی از ریمیک Resident Evil 4 کمی عقب افتاده باشد؛ به ویژه اینکه Capcom معمولا مایل نیست فاصلهی بین زمان معرفی و زمان عرضهی یک نسخه از سری Resident Evil چندان طولانی شود. بهرحال توسعهی هر بازی ممکن است دچار تغییراتی شود و نیتوان هیچ چیزی را تا زمان عرضهی نهایی بازی گارانتی کرد.
منبع: Fanbyte