آموزش, مجله بازی, مقالات

نکات و ترفندهای بسته‌ی الحاقی Iki Island بازی Ghost of Tsushima (بخش اول)

بسته‌ی الحاقی Iki Island

بسته‌ی الحاقی Iki Island

محتوای گسترش دهنده داستانی بازی Ghost of Tsushima با نام بسته‌ی الحاقی Iki Island ، بالاخره منتشر شد. این بسته‌ی الحاقی، یک منطقه‌ی کاملاً جدید که پُر از ماموریت‌ها و آیتم‌های Collectible فراوان است را، در اختـیار بازی بازان قدیمی و افراد تازه وارد به دنیای خود، قرار می‌دهد. بسیاری از فعالیت‌های جانبی که در بازی اصلی حضور داشتند مانند Hot Spring ها و Bamboo Strike، به همراه تعدادی فعالیت جدید، به این بسته‌ی الحاقی افزوده شده است. به منظور راهنمایی شما برای آشنایی هر چه بهتر با جنبه‌های مختلف محتوای Iki Island، در این مقاله، مهمترین نکات و ترفندهایی که باید قبل از ورود به بازی، از آنها اطلاع داشته باشید را، جمع آوری کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

نحوه‌ی دسترسی به محتوای گسترش دهنده‌ی Iki Island 

access مانند بسیاری از محتواهایی که سازندگان پس از عرضه‌ی بازی، برای آن منتشر می‌کنند، دسترسی به محتوای بسته‌ی الحاقی Iki Island بازی Ghost of Tsushima نیز، نیازمند انجام چند مرحله است.

1) باید به ACT 2 داستان بازی اصلی برسید.

اگر قبلا بازی اصلی را تجربه نکرده‌اید و هیچ فایل سیو مربوط به آن را روی کنسول خود ندارید، پس برای دسترسی به محتوای بسته‌ی Iki Island، ابتدا باید ACT 1 داستان را تمام کرده تا به ACT 2 بازی و منطقه ی Toyomato، برسید. در صورتی که قبلا بازی را یکبار تمام کرده و فایل سیو آن را نیز در اختیار دارید، می توانید این مرحله را نادیده گرفته و به سراغ مرحله‌ی بعدی بروید.

2) خط داستانی جدیدی تحت عنوان «Journey Into The Past» روی نقشه‌ی بازی، نمایان خواهد شد.

این ماموریت در نزدیکی سواحل Drowned man و در منطقه ی Toyomato، قابل مشاهده خواهد بود. چنانچه این ماموریت در بخش Journal بازی دیده نمی‌شود، به ساحل Drowned man رفته تا ماموریت برای شما روی نقشه مشخص شود. حال آن را انتخاب کرده و اجازه دهید تا باد، شما را به سوی محل دقیق آن هدایت کند.

3) خط داستانی مذکور را شروع کنید تا به جزیره‌ی Iki Island سفر کنید.

وقتی که به محل مربوطه رسیدید، یک کشتی متروکه که متعلق به نیروهای مغول است را، مشاهده خواهید کرد که در ساحل پهلو گرفته است. آن را بررسی کنید و زمان زیادی طول نخواهد کشید که خود را درگیر یک نبرد غافلگیرکننده با نیروهای مغول، خواهید دید. در همین حین، شما با نوع جدیدی از دشمنان بازی که «Shamans» نام دارند نیز، آشنا خواهید شد. پس از شکست دادن مهاجمین، به سراغ کشتی بروید تا شما را به جزیره‌ی Iki Island، ببرد.

قبل از این که با استفاده از کشتی مذکور، جزیره‌ی Tsushima را ترک کنید، بازی به شما اخطار خواهد داد که تا قبل از انجام چند ماموریت مشخص در جزیره‌ی Iki Island، قادر بـه بازگشت دوباره به جزیره‌ی Tsushima نخواهید بود. بنابراین، این نکته را حتما مدنظر داشته باشید. پیشنهاد ما این است که قبل از سفر به جزیره‌ی Iki Island، حتماً زره‌هایGhost armor، Kenshi armor و Sakai Clan armor را، در جریان بازی اصلی کسب کنید.

لوکیشن فعالیت‌های Bamboo Strike

درجه‌ی سختی بسته‌ی الحاقی Iki Island، تا حدودی از بازی اصلی بیشتر است. به این دلیل که دشمنان شما، به طور مداوم در حال تغییر شیوه‌ی حمله‌ی خود هستند و متقابلاً شما نیز، باید بین حالت‌های مختلف مبارزه‌ای خود، سوئیچ کنید. به لطف همین افزایش درجه‌ی سختی، شما با چالش های بیشتری در مبارزات بازی رو به رو خواهید شد و در صورتی که از قبل خود را آماده نکرده بـاشید، احتمالاً هر دفعه تا پای مرگ پیش خواهید رفت. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که حتما فعالیت های جانبی Bamboo Strike را تکمیل کرده تـا قدرت مانور(Resolve) Jin در مبارزات، ارتقاء پیدا کند. این ارتقاءها، بـه Jin کمک می کند تا در حین مبارزه بتواند مقداری از سلامتی خود را بازیابی کرده و همچنین از آنها، برای اجرای ضربات ویژه استفاده کند. در مجموع چهار فعالیت Bamboo Strike جدید در محتوای الحاقی Iki Island، وجود دارد که در ادامه، لوکیشن هر کدام از آنها را، روی نقشه بازی برای شما مشخص کرده‌ایم.

Buddha’s Footprints Bamboo Strike

3869578 ghostoftsushima 20210818152749

همان طور که از نام آن مشخص است، این فعالیت را در نزدیکی محل Buddha’s Footprints، پیدا خواهید کرد. این فعالیت در جنوبی‌ترین قسمت جزیره‌ی Iki Island و در نزدیکی Shrine in Shadow و Raider Memorial، قرار دارد.

Shipwreck Bamboo Footprints

3869575 ghostoftsushima 20210819112216

فعالیت Shipwreck Bamboo Strike، در شرق جزیره‌ی Iki Island و بین خلیج Barrier و ساحل Zasho، قرار دارد. هنگامی که به این محل رسیدید، دیواری را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید با استفاده از Grappling Hook خود، از آن پایین رفته، سپس از شکافی که وجود دارد، عبور کرده تا فعالیت بعدی Bamboo Strike را، رو به روی خود ببینید.

Tatsu’s ladder Bamboo Strike

3870197 ghostoftsushima 20210820183622

این فعالیت برخلاف عنوانش، در قسمت غربی Tatsu’s Ladder قرار گرفته است. شما می توانید آن را در حاشیه ی غربی دریاچه مشاهده کنید.

Saru Island Bamboo Strike

3870200 ghostoftsushima 20210820184017

این فعالیت نیز، در قسمت جنوب غربی جزیره‌ی Iki Island، قابل مشاهده است.

لوکیشن فعالیت‌های   Hot Spring

Hot Spring ها، مکان‌هایی هستند که Jin در آنها استراحت کرده و از این طریق، طول نوار سلامتی خود را افزایش می‌دهد. بنابراین، با توجه به درجه‌ی سختی بیشتر این بسته‌ی الحاقی، تکمیل مـاموریت‌های Hot Spring، یکی از موثرترین اقداماتی است کـه بازی بازان می‌توانند جهت رویارویی با چالش های بازی، آن را انجام دهند. در ادامه، شما می‌توانید محل تمام فعالیت‌های Hot Spring موجود در بسته ی الحاقی Iki Island را مشاهده کنید.

Gonura Cape Hot Spring

3869614 ghostoftsushima 20210819173418

همان طور که از نام آن مشخص است، شما این فعالیت را در نزدیکی Gonura Cape، پیدا خواهید کرد. اگر به مکان مشخص شده در تصویر بالا بروید، با توجه به بخار خارج شده از آن، به راحتی متوجه محل دقیق آن خواهید شد. صرف نظر از تمام این موارد، در صورتی که با یک مجسمه‌ی بودا، در مسیر خود برخورد کرده که چند میمون نیز در آنجا حضور دارند، می‌توانید مطمئن باشید که در مسیر درست قرار دارید.

Senjo Gorge Hot Spring

3869612 ghostoftsushima 20210819173905

رسیدن به Senjo Gorge Hot Spring، به دلیل جنس زمین و ناحیه‌ی دره مانند آن، کمی دشوار است. به هر حال، بعد از نزدیک شدن به این منطقه، سعی کنید تعادل خود را حفظ کرده تا به یک دریاچه کوچک که دو آبشار از آن سرازیر می‌شوند، برسید. از کنار آن عبور کرده و از تپه، بالا بروید تا در نهایت این فعالیت برای شما، نمایان شود.

لوکیشن فعالیت های Haiku

یکی از فعالیت‌های جـانبی بازی Ghost of Tsushima، ماموریت‌های Haiku بود که اکثر افرادی که بازی اصلی را تجربه کرده‌اند، با آنها به خوبی آشنایی دارند. این فعالیت‌های جانبی آرامش بخش، به شما اجازه می‌دهد تا در مورد موضوعات خاصی که در جریان داستان بازی پیش می آید، عباراتی را انتخاب کنید که به بهترین شکل، نمایانگر احساسات Jin درباره‌ی آنهاست. تکمیل این فعالیت‌ها، پیشانی‌ بندهای ویژه‌ای را برای شخصی سازی ظاهر Jin در اختیار شما، خواهد گذاشت. در بسته‌ی الحاقی Iki Island، سه فعالیت جدید از این نوع، در نظر گرفته شده که در ادامه، لوکیشن دقیق هر کدام از آن ها را می‌توانید ملاحظه کنید.

Waterfall Haiku

3870187 2

این فعالیت، دقیقا در جنوب Lone Spirits Falls، قرار دارد. شما آن را در نزدیکی درختی بلند و یک آبشار زیبا، مشاهده خواهید کرد. این موضوع که صدای جریان آب، تا چه حد در ایجاد حس آرامش درونی تاثیرگذار است، واقعاً دوست داشتنی است.

پاداش انجام این فعالیت: Headband of Solace

Mountainside Haiku

3870189 4

این فعالیت، تقریباً در شمال شرق Tatsu’s Ladder، قرار گرفته است. شما آن را روی یک تکه سنگ بزرگ، که رو به روی اقیانوس قرار دارد، مشاهده خواهید کرد. هیچ چیزی در این دنیا مانند اقیانوس نمی‌تواند به شما کمک کند تا جایگاه واقعی خود در جهان را، بپذیرید.

پاداش انجام این فعالیت: Headband of Acceptance

Wisteria Haiku

3870191 6

این مورد نیز، در جنوبی‌ترین بخش جزیره‌ی Iki Island و در قسمت جنوبی Sengo Gorge، قرار دارد. شما می‌توانید آن را روی یـک صخره‌ی بزرگ که رو به رویش، تعدادی درخت با برگ‌های بنفش رنگ وجود دارد، پیدا کنید. یک منظره‌ی فوق العاده زیبا برای تفکر در مورد پشیمانی‌های گذشته.

پاداش انجام این فعالیت: Headband of Regret

راهنمای لوکیشن Shinto Shrine

مانند سایر فعالیت‌های جانبی بازی اصلی، ماموریت‌های پلتفرمر محور Shinto Shrine نیز، در محتوای گسترش دهنده‌ی Iki Island، حضور دارند. هر چند که تعداد آن، فقط یک مورد محدود شده است. در ادامه نحوه‌ی پیدا کردن لوکیشن دقیق این فعالیت را، توضیح داده‌ایم.

Nakajima Shrine

3869608 ghostoftsushima 20210817223954

شما می توانید Nakajima Shrine را، در دورترین نقطه ی جنوب شرقی جزیره ی Iki Island، و در قسمت Nakajima Island، پیدا کنید. مسیر رسیدن به این معبد، تقریباً ساده و بدون پیچیدگی خاصی است و از تعدادی بخش پلتفرمر و بالا رفتن از دیوارهای مختلف، و گاهی استفاده از قابلیت Grappling Hook جهت عبور از موانع، تشکیل شده است.

3869609 ghostoftsushima 20210819143812

هنگامی کـه اولین شاخه ی درخت را با استفاده از Grappling Hook، از بین بردید، مواظب چاله ی کوچکی که یک مجسمه ی سنگی قورباغه نیز، در آن قرار دارد، باشید. همچنین یکی دیگر از آیتم های Collectible بازی با عنوانSakai Banner نیز، در این محل قرار دارد. بنابراین آن را از دست ندهید.

پاداش انجام این فعالیت: Charm of Reflexive Sight

همانگونه که احتمالا به خاطر دارید، پاداش تکمیل هر یک از فعالیت های Shinto Shrine، طلسم قدرتمندی بود که Jin می توانست از قابلیت های آن، در مبارزات خود بهره ببرد. به همین ترتیب، در صورتی که فعالیت Nakajima Shinto Shrine را نیز به اتمام برسانید، پاداش شما Charm of Reflexive Sight خواهد بود. در صورت استفاده از این طلسم، هنگامی که یکی از دشمنان، متوجه حضور شما در محل شود، با فشردن تریگر L2، تیر و کمان شما به صورت اتوماتیک به سوی او نشانه خواهد رفت و دیگر نیازی نیست تا به صورت دستی، آن را تنظیم کنید. این طلسم به ویژه برای کسانی که در طول بازی، بیشتر از شیوه‌ی مخفی کاری استفاده می کنند، کارآمد خواهد کرد.

3869610 ghostoftsushima 20210819144240

لوکیشن فعالیت های Archery Challenge

یکی از فعالیت‌های جانبی جدید اضافه شده به نسخه‌ی Director’s Cut بازی Ghost of Tsushima، چالش‌های تیراندازی است. در جریان هر کدام از این چالش‌ها، شما باید طی مدت زمان خاصی که بازی تعیین می‌کند، به اهداف موردنظر شلیک کنید. قبل از این که به سراغ تکمیل این فعالیت‌ها بروید، بهتر است از مزیت انجام آنها اطلاع داشته باشید. پاداش در نظر گرفته شده برای شما در صورت تکمیل این فعالیت‌ها، Charm of Concentration نام دارد. این طلسم، به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام تیراندازی با تیر و کمان خود، مدت زمان بیشتری در حالت Focus باقی بمانید.

northwest

همانطور که ذکر شد، Archery Challenge ها، فعالیت‌های زمان محوری هستند که در هر کدام از آنها، باید سعی کنید تا بهترین عملکرد خود را بـه جا بگذارید. به این نحو که در صورت اتمام چالش طی 22 ثانیه = مدال برنز، طی 15 ثانیه = مدال نقره و طی 7 ثانیه = مدال طلا را دریافت خواهید کرد. دستیابی به مدال‌های برنز و نقره، کار چندان دشواری نیست اما اگر به دنبال کسب مدال طلا هستید، پیشنهاد ما این است که ابتدا، مدال‌های برنز و نقره تمام Archery Challenge های بازی را به دست آورید تا از این طریق، میزان تمرکز Jin در هنگام تیراندازی، به بالاترین درجه‌ی ممکن برسد. پس از انجام این مرحله، حالا فرصت مناسبی است تا مدال طلا را نیز، از آن خود کنید.

East of Lone Spirits Falls

east of lone

این فعالیت بـه احتمال زیـاد، اولین چالش تیراندازی خواهد بود که در بازی به آن برخورد خواهید کرد و مکان آن، در قسمت شرقی Lone Spirits Falls دارد. هنگامی که به لوکیشن موردنظر رسیدید، تعدادی تیرانداز شما را با قوانین حاکم بر این چالش، آشنا خواهند کرد.

Rider’s promontory

riders of promontory2

چالش تیراندازی بعدی دقیقاً در مرکز Rider’s Promontory، در شمالی‌ترین نقطه‌ی جزیره‌ی Iki Island، قرار دارد. بعد از رسیدن به این مکان، خواهید دید که مسیر رسیدن به این چالش، مسدود به نظر می‌رسد. اما اگر به سمت چپ خود نگاه کنید، محلی در نظر گرفته شده که با استفاده از Grappling Hook خود، می‌توانید از آن بالا رفته تا نهایتاً در این Archery Challenge شرکت کنید.

South of Yahata Forest

south of yahat2

این چالش نیز دقیقاً سمت جنوبی Yahata Forest، و در قسمت شرقی جزیره‌ی Iki Island قرار گرفته است. پس از نزدیک شدن به این محل، سایر تیراندازان را مشاهده خواهید کرد که در یک منطقه‌ی پوشیده شده از گل‌های صورتی رنگ، در حال تمرین هستند.

South of Kindafure Battlefield

south of kidafure2

این چالش در قسمت جنوبی میدان نبرد Kindafure قرار دارد. در صورت رفتن به این محل، خواهید دید که سایر کمانداران نیز، در حال تیراندازی به سوی فانوس‌های قرار داده شده در یک سری خانه‌ی متروکه هستند.

East of Zasho River

east of zasho2

چالش تیراندازی بعدی در قسمت شرقی رودخانه‌ی Zasho، قابل دسترسی خواهد بود. اگر کماندارانی را مشاهده کردید که در حال تیراندازی به اهداف خود رو به روی یک آبشار هستند، می توانید مطمئن باشید که مسیر درست را، انتخاب کرده‌اید.

Northwest of Saruiwa

northwest2

اگر به سمت شمال غربی جزیره‌ی Iki Island حرکت کنید، پیدا کردن مکان دقیق این چالش، کار دشواری نخواهد بود. به ویژه این که کمانداران نیز، در کنار ساحل در حال تمرین تیراندازی هستند.

South of Weeping Mother’s Meadow

south of weeping2

در حالی که این چالش، دقیقاً در قسمت جنوب غربی Weeping Mother’s Meadow قرار دارد، اما در بخش‌هایی از بازی، لوکیشن این چالش به اشتباه در حوالی Senjo Gorge ذکر شده است. به هر حال، در صورتی که به سمت این نقطه سفر کنید، با منطقه‌ای پوشیده شده از درختانی با برگ‌های بنفش رنگ مواجه خواهید شد که گروهی از کمانداران نیز در آنجا، در حال رقابت با یکدیگر می‌باشند.

Rider Memorial

riders memorial 2

آخرین چالش تیراندازی بازی در منطقه‌ی Rider Memorial، در قسمت جنوبی جزیره‌ی Iki Island، قرار گرفته است. این چالش تا حدودی با سایر فعالیت‌های Archery Challenge، متفاوت است. چون اگر پس از رسیدن به این منطقه، با مردم ساکن در آنجا صحبت نکنید، احتمالاً متوجه وجود این چالش نخواهید شد.

در اصل، مهاجمین برای یادبود جنگجویانی که توسط تیرانداز افسانه‌ای Tadayori Nagao، کشته شدند، این مکان یعنی Rider Memorial را بنا کردند. این اسم(Tadayori Nagao) احتمالا برایتان آشنا نیست؟ خب، باید هم برایتان آشنا باشد. چون پس از تکمیل ماموریت The Legend of Tadayori در جریان بازی اصلی، شما زره مخصوص این شخصیت را کسب خواهید کرد. اگر همچنان درگیر محتوای اختصاصی جزیره‌ی Iki Island هستید و هنوز این ماموریت را انجام نداده‌اید، ابتدا باید ماموریتی تحت عنوان Jin From Yarikawa را تکمیل کرده، سپس به منطقه‌ی Izuhara Region بازگشته و در قسمت جنوبی رودخانه‌ی محلِ The Rustling Bend، به دنبال فرد راوی(Storyteller) بگردید.

به هرحال، هنگامی که ماموریت The Legend of Tadayori را تکمیل کردید، زره دریافتی از آن را پوشیده و در منطقه‌ی Rider Memorial، با مردی که روی پلکان نشسته، صحبت کنید تا نهایتاً این Archery Challenge نیز، برای شما در دسترس قرار بگیرد.

لوکیشن فعالیت های Deer Sanctuary

بسته‌ی الحاقی Iki Island، یک فعالیت جانبی تازه دیگر با نام Deer Sanctuary را در اختیار بازی بازان قرار می‌دهد. که در جریـان هر کدام از این فعالیت‌ها، Jin باید طی یک مینی گیم کوتاه با نواختن فلوت خود، توجه آهوهای محلی را به خود جلب کند. انجام هر یک از فعالیت‌های جانبی Deer Sanctuary، طلسمی تحت عنوانCharm of Sugaru’s Sight را به شما پاداش خواهد داد. این طلسم به Jin اجازه می‌دهد تا در هنگام تیراندازی با کمان خود، در صورت داشتن مهمات کافی، تا حداکثر سه تیر را در هر نشانه‌گیری به سوی اهداف خود، پرتاب کند. این طلسم، همچنین توانایی متمرکز شدن(Lock on) بر روی چند دشمن مختلف در هنگام تیراندازی را نیز، به قابلیت‌های Jin اضافه می‌کند. هر چه فعالیت‌های Deer Sanctuary بیشتری را تکمیل کنید، بر قدرت این طلسم افزوده خواهد شد.

South of Sly Hunter’s Forest

3870095 52

این، اولین فعالیت Deer Sanctuary خواهد بود که در بـازی به آن برخورد خواهید کرد. و محل آن، تقریباً همان جایی است که برای اولین بار وارد جزیره‌ی Iki Island می‌شوید. این فعالیت دقیقاً در قسمت جنوبی Sly Hunter’s Forest و در منطقه‌ای پوشیده شده از گل‌های آبی رنگ قرار دارد.

South of Zasho River

3870100 54

این فعالیت نیز، دقیقاً در جنوب Zasho River و در مرکز یکی از پایگاه‌های نیروهای مغول قرار گرفته است. تنها زمانی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید که ابتدا، تمام دشمنان حاضر در این کمپ را، از بین ببرید.

Old Gambler’s Wood Cliffside

3870103 ghostoftsushima 20210820122258

این فعالیت در قسمت غربی جزیره‌ی Iki Island، قابل مشاهده خواهد بود.

لوکیشن فعالیت های Monkey Sanctuary

یک فعالیت جانبی جدید دیگر در نسـخه‌ی Director’s Cut، که در جریان آن باید میمون‌های زندانی شده توسط نیروهای مغول را آزاد کرده و سپس با نواختن فلوت خود، توجه آنها را به خود جلب کنید تا به شما نزدیک شوند. انجام دادن هر یک از فعالیت‌های Monkey Sanctuary، طلسمی با نام Mashira’s Protection را به شما پاداش خواهد داد. این طلسم دفاعی، سبب می‌شود تا پس از هر بار بازیابی سلامتی Jin با استفاده از Resolve ها، بازه‌ی زمانی در نظر گرفته شده برای Perfect Parry (دفع حمله‌ی حریف) و Perfect Dodge (جا خالی دادن) افزایش یابد. و تکمیل هر چه بیشتر فعالیت‌های Monkey Sanctuary، این بازه را طولانی‌تر نیز خواهد کرد.

East of Rider’s Promontory

3869600 12

اولین فعالیت Monkey Sanctuary که با آن برخورد خواهید داشت، در قسمت شرقی Rider’s Promontory و در سمت شمال شرقی جزیره‌ی Iki Island، قرار گرفته است. پس از رسیدن به این محل، تعدادی از نیروهای مغول را مشاهده خواهید کرد که در حال نگهبانی از چندین قفس هستند. آنها را از بین برده و سپس میمون‌ها را از قفس، آزاد کنید.

Saruiwa Overlook monkey Sanctuary

3869602 14

این فعالیت در قسمت جنوب غربی Smuggler’s Wood، بـالای یک کوه و در کنار یک خانه‌ی کوچک قرار دارد. اما تا زمانی که پایگاه نیروهای مغول در نزدیکی Saruiwa را آزاد نکنید، به این فعالیت دسترسی نخواهید داشت.

Saruiwa Mountain Monkey Sanctuary

3869604 17

آخرین فعالیت Monkey Sanctuary، در بـالای کوهی در منطقه‌ی Saruiwa، در جنوب غربی‌ترین نقطه‌ی جزیره‌ی Iki Island قرار گرفته است. هنگامی که به این محل رسیدید، مطمئن شوید تا تروفی تحت عنوان «Monkey See» را از دست ندهید.

جزیره زیبا Iki راز‌ها و مکان‌های مخفی بیشتری دارد که امیدواریم که در قسمت دوم این مقاله آموزشی بتوانیم ها انها را پوشش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *