ریمیک بازی Metal Gear Solid 3
به نظر میرسد در حالی که کار توسعهی عنوان جدید فرانچایز Castlevania، درون خود کمپانی Konami پیگیری میشود، استودیوی Virtuos نیز ساخت نسخهی ریمیک بازی Metal Gear Solid 3 را، بر عهده گرفته است.
هر چند شرکت کونامی از سال 2018 و از زمان عرضهی ناامیدکنندهی بازی Metal Gear Solid: Survive، کاملا در حوزهی تولید بازیهای پرهزینه یا به اصطلاح AAA، غیر فعال بوده است، طی چند ماه اخیر گزارشات متعددی منتشر شده که حاکی از آن هستند که این کمپانی ژاپنی، به فکر ورود دوباره به این عرصه و آن هم با مهمترین فرانچایزهای تحت مالکیت خود است. مدتی پیش بود که خبر همکاری شرکت کونامی با استودیوی Bloober Team، به شدت بازار شایعات مربوط به بازگشت فرانچایز Silent Hill را داغ کرده بود. اما حالا به نظر می رسد که دیگر فرانچایزهای متعلق به شرکت Konami نیز، آماده بازگشت مجدد هستند.
حال، گرازش جدیدی که توسط خبرنگار وب سایت VGC، یعنی آقای Andy Robinson منتشر شده، علاوه بر مطرح کردن همان ادعاهای پیشین، جزئیات مربوط به آنها را نیز فاش کرده است. طبق این گزارش، کمپانی کونامی با جدیت به دنبال احیای بزرگترین فرانچایزهای تحت مالکیت خودش است. برای مثال، ریبوت بازی Castlevania، به صورت داخلی در استودیوی کونامی در دست ساخت قرار دارد. این عنوان، ریبوتی کامل از سری خواهد بود و استودیوهای ژاپنی مختلفی به روند توسعهی این بازی، کمک خواهند کرد.
در مورد مجموعهی Metal Gear Solid، نسخهی ریمیک بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater توسط استودیوی مستقر در سنگاپور Virtuos، مراحل توسعهی خود را پشت سر میگذارد. به نظر میرسد که این عنوان هنوز در مراحل ابتدایی توسعهی خود قرار داشته و کونامی نیز قصد دارد تا قبل از عرضهی نسخهی ریمیک بازی Metal Gear Solid 3، نسخهی ریمستر شدهی سایر بـازیهای این مجموعه را برای کنسولهای جدید منتشر کند. بـه طرز جالبی، کمپانی کونامی اخیراً بازی Castlevania: Advanced Collection را برای PC و کنسولها، عرضه کرده بود.
گزارشات متعددی در گذشته ادعا کرده بودند که کونامی قصد فروش فرانچایز Metal Gear Solid را دارد. در ابتدای سال جاری میلادی نیز، صداپیشهی شخصیت Snake/Big Boss، آقای David Hayter گفته بود بر اساس اخباری که به گوش او رسیده، احتمالا شایعات مربوط به ساخت نسخهی ریمیک، واقعیت داشته باشد. حتی برخی منابع مدعی شده بودند که کار توسعهی ریمیک بازی، توسط استودیوی Bluepoint Games انجام خواهد شد. طی روزهای گذشته و به دنبال ملحق شدن این استودیو به جمع خانواده پلی استیشن، به صورت رسمی تایید شد که بازی بعدی آنها، یک اثر کاملا اوریجینال خواهد بود. با این وجود، هنوز هم شایعاتی وجود دارد که آنها علاوه بر این بازی اوریجینال، روی ساخت ریمیک یک بازی محبوب نیز، فعالیت میکنند.
مطابق گزارش منتشر شده توسط وب سایت VGC، کونامی از تعداد زیادی از پروژههای خود، طی سال 2022 و در مراسم های مهمی مانند E3 2022، رونمایی خواهد کرد. این کمپانی ژاپنی بعد از اعلام عدم حضورش در مراسم E3 2021، به این نکته اشاره کرده بود کـه آنها در حال توسعهی چند پروژهی کلیدی و مهم هستند. آنها همچنین با تغییر رویکرد خود، از این به بعد تمایل بیشتری برای برون سپاری برندهای اصیل خود به استودیوهای خارجی نشان خواهند داد.